Az Invitel a költséghatékonyság folyamatos növelésére összpontosít
Az árbevétel a 2005. december 31-én végződött évben 6 millió euróval, vagyis 3%-kal nőtt az előző évhez képest. Forintban a teljes bevétel 2%-kal, vagyis 726 millió Ft-tal nőtt.
Az éves bruttó fedezet éves szinten 1%-kal, 132,4 millió euróra csökkent. Forintban a bruttó fedezet 3%-kal, 32,9 milliárd Ft-ra csökkent.
A szokásos tevékenység EBITDA-értéke 2005-ben 1%-kal, 82,4 millió euróra nőtt a 2004. év azonos időszakára vonatkozó 81,5 millió euróval szemben. Forintban a szokásos tevékenység EBITDA-értéke 2005-ben 20,5 milliárd Ft volt a 2004. évi 20,6 milliárd Ft-tal szemben.
A lakossági szélessávú internetes ügyfelek száma 19 813-mal 51 489-re nőtt 2005. december 31-ig, ami éves szinten 63%-os növekedést jelent.
A lakossági, volt koncessziós területeken kívüli (szolgáltató-előválasztásos) hangszolgáltatások ügyfeleinek száma a 2004. december 31-i 14 373-ról 2005. december 31-ig 82 379-re nőtt.
A volt koncessziós területeken kívüli üzleti ügyfelek száma 2005-ben 495-tel nőtt, ami éves szinten 53%-os növekedést jelent.
A beruházások nagysága az éves árbevételhez viszonyítva 13% volt 2005-ben.
A pénzeszközök értéke 29,1 millió euró volt 2005. december 31-én.
2005. december 20-án az Invitel részvényvásárlási megállapodást kötött, amely szerint az Euroweb International Corporation (NasdaqSC: EWEB) eladja az Invitelnek az Euroweb két, internettel, illetve távközléssel foglalkozó leányvállalatát, az Euroweb Internet Szolgáltató Rt.-t és az Euroweb Romania S.A.-t.
A lakossági hangszolgáltatásokból származó bevételek 22,1 milliárd Ft-ra (89,1 millió euró) csökkentek a 2005. december 31-én végződő évben a 2004. évi 24,5 milliárd Ft-hoz (96,9 millió euró) képest. Ez a csökkenés a volt koncessziós területeken megnövekedett versenynek és a mobiltelefonnal történő helyettesítésnek tudható be.
A lakossági internetszolgáltatásokból származó bevételek 5 milliárd Ft-ot (20,1 millió euró) tettek ki a 2005. december 31-én végződött évben a 2004. évi 3,6 milliárd Ft-hoz (14,3 millió euró) viszonyítva, ami éves szinten 38%-os növekedést jelent forintban és 41%-osat euróban. Ez a növekedés a szélessávú internetes ügyfelek számának növekedése miatt következett be.
A vállalati ügyfelektől származó bevételek 11,1 milliárd Ft-ot (44,8 millió euró) tettek ki a 2005-ös évben a 2004. évi 12,7 milliárd Ft-hoz (50,4 millió euró) képest. Ez a változás a volt koncessziós területeken nyújtott üzleti hang- és adatszolgáltatásokban bekövetkezett csökkenésnek tudható be, amit a volt koncessziós körzeteken kívüli új ügyfelek megszerzéséből származó megnövekedett bevételek, valamint az üzleti internetszolgáltatások növekedése részben ellensúlyoztak.
A nagykereskedelmi bevételek a 2005-ös évben 6,8 milliárd Ft-ra (27,4 millió euró) nőttek az előző évi 3,1 milliárd Ft-ról (13,7 millió euró). Ennek hajtóereje a harmadik negyedévben tapasztalt nagykereskedelmi hangszolgáltatások forgalmának megnövekedése volt.
Martin Lea, az Invitel vezérigazgatója az éves teljesítményt így kommentálta: „Összességében a 2005. évi eredmények kielégítőek, mivel a szokásos tevékenységből származó EBITDA az előző év szintjén maradt annak ellenére, hogy ez az év kihívást jelentett az Invitel számára a versenytársak aktivitásában bekövetkezett jelentős növekedés miatt. Stratégiánknak megfelelően erőteljesen védtük hagyományos hangszolgáltatási piacunkat, miközben ezzel egyidejűleg növeltük értékesítésünket a volt koncessziós területeinken kívül. Emellett növekedést látunk mind a szélessávú internet, mind a volt koncessziós területeken kívüli lakossági és üzleti hangszolgáltatások, mind pedig a nagykereskedelem bruttó fedezeti értékében. Külön örülünk annak is, hogy a múlt év végén aláírhattuk a megállapodást az Eurowebbel.”
Robert Bowker, az Invitel pénzügyi vezérigazgató-helyettese megállapította: „2005 folyamán is a működési hatékonyságra és a költségek kordában tartására összpontosítottunk annak érdekében, hogy a bruttó fedezet csökkenését ellensúlyozzuk. Úgy szerveztük át a társaságot, hogy bizonyos tevékenységeket kevesebb helyszínre koncentráljon annak érdekében, hogy javuljon ügyfeleink kiszolgálásának hatékonysága. Tovább folytattuk azt a munkát is, hogy olyan területeket találjunk, ahol tevékenységeinket hatékonyabban tudjuk strukturálni, és csökkenteni tudjuk a szervezeten belüli szintek számát. Ennek eredményeként nettó működési ráfordításaink 6%-kal csökkentek 2005-ben az előző évhez képest.”
Bowker úr megjegyezte, hogy a társaság erős mérleggel rendelkezik, mivel pénzeszközeinek értéke 29,1 millió euró, ily módon tehát a harmadik felekkel szembeni nettó adósság aránya az elmúlt 12 hónap EBITDA-értékéhez képest a 2004. év végi 3,2-szeresről 2005. december 31-re 2,9-szeresre csökkent.
Ian McKenzie, az Igazgatóság ügyvezető elnöke megállapította: „Miközben 2005 egyértelműen a növekvő verseny éve volt, egyúttal a jelentős siker éve is az Invitel számára. A szélessávú internetes üzletágunk a piacinál nagyobb mértékben nőtt, és tartós a növekedés a volt koncessziós területeken kívüli tevékenységünkben mind a lakossági, mind a vállalati piac szegmenseiben. A vezetés továbbra is a költséghatékonyság folyamatos növelésére összpontosít, és annak elkötelezettje.”
A Magyar Telecom B.V. 2005. december 31-én végződő évre vonatkozó gazdálkodási eredményeinek összefoglalója – további információkkal a gazdasági teljesítményről, valamint egyes, a sajtóközleményben használt fogalmak értékelésével – hozzáférhető az Invitel weboldalán (www.invitel.hu/investors).
Kapcsolódó cikkek
- Zebra mobilnyomtatók Magyarországon
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.