Üzleti felhasználókat is megcélzó Linux asztali rendszer a Novell-től
„Bár a Linux fejlődésének lendülete továbbra is töretlen, egészen a mai napig az általános üzleti felhasználók kimaradtak a széleskörű felhasználásból” – véli Gary Barnett, az Ovum kutatási igazgatója. „Ma azonban, a SUSE Linux Enterprise Desktop megjelentetésével a Novell beváltotta tavaly tett ígéretét, miszerint nemcsak a tapasztalt linuxosokat, hanem az üzleti felhasználókat is megcélzó asztali rendszert dob a piacra. A könnyű és egyszerű felhasználás problémáját oldotta meg és egy olyan asztali környezetet készített, amely valóban kielégíti az alapszintű irodai dolgozók igényeit” – tette hozzá Barnett.
„A Novell Linux Desktop 9 piaci bevezetésével a Novell hatékony megoldást teremtett a tranzakciós és rögzített funkciójú asztali rendszerekhez” – jelentette ki Jeff Jaffe, a Novell elnökhelyettese és műszaki igazgatója. „Az új SUSE Linux Enterprise Desktoppal pedig már a piac legfontosabb pontjának, az általános irodai dolgozóknak a kiszolgálására is alkalmasak rendszert készítettünk. A SUSE Linux Enterprise Desktop iránt már komoly érdeklődés tapasztalható a cégek és intézmények részéről és ez nagyszerű új lehetőséget jelent a Novell számára.”
Nagyteljesítményű asztali funkciók
A SUSE Linux Enterprise Desktop része a gyors rendszertöltési technológia, a továbbfejlesztett energiagazdálkodás és a rendszer felfüggesztése, a vezetéknélküli eszközök még kifinomultabb integrációja, Bluetooth-támogatás és az alkalmazások biztonságosabb használata a Novell AppArmor segítségével. Szemben a hagyományos megoldásokkal, ahol további szoftverek vásárlására van szükség egy hasonló funkcionalitású asztali rendszer kialakításához, a SUSE Linux Enterprise Desktop minden szükséges komponenst tartalmaz: egy megoldásban kínál biztonságos operációs rendszert, irodai csomagot, webböngészőt, kliensprogramot azonnali üzenetküldéshez, fájlkezelőt, beépített asztali keresőt és automatizált szoftverfelügyeleti eszközöket. A fájl- és tartalomkeresést teljes egészében a felhasználói környezetbe integráló SUSE Linux Enterprise Desktop használatakor csupán egy kulcsszó megadásával azonnal elérhetők a dokumentumok, grafikák, e-mail üzenetek és beszélgetések, weboldalak és minden más tartalom. A Novell felhasználói tesztjein a válaszadók túlnyomó része jobbnak találta a SUSE Linux Enterprise Desktop keresési lehetőségeit a hagyományos megoldásokhoz képest.
A SUSE Linux Enterprise Desktop az első olyan, teljes mértékben támogatott vállalati asztali környezet, amelynek része az OpenOffice.org 2.0, a vezető nyílt forráskódú irodai megoldáscsomag. Az OpenOffice része egy táblázatkezelő, egy üzleti prezentációkészítő és egy szövegszerkesztő is. Az OpenOffice.org Novell-változata számos Visual Basic makrót kezel és ezzel megszünteti az OpenOffice.org és a Microsoft Office közötti korábbi kompatibilitási problémát. Az OpenOffice.org 2.0 képes megnyitni és elmenteni a Microsoft Office formátumban készült dokumentumokat, így az Excel adattáblákat is, és jelenleg ez az egyetlen olyan irodai csomag, amely teljes mértékben támogatja a dokumentumfájlok új, nyílt formátumát, az OpenDocument fájlformátumot. Mivel az OpenDocument egy nyílt szabvány, amelyet a nyílt forráskódú közösség tart karban, használatával megszűnik a gyártóhoz való kötöttség, hiszen a táblázatokba, dokumentumokba és bemutatókba mentett adatok szabadon elérhetők minden OpenDocumentet támogató alkalmazásból.
A Linuxra való átállás megkönnyítése érdekében a SUSE Linux Enterprise Desktop együttműködik a Microsoft Windowszal, a Microsoft Office-szal és a Microsoft Exchange-dzsel. Támogatja az összes szokásos hálózati és nyomtatási protokollt és problémamentesen integrálódik a meglévő Active Directory környezetekbe. Az OpenOffice.org 2.0 olvassa és írja a Microsoft dokumentumformátumait, a Novell Evolution e-mail kliens pedig beépített csatolót tartalmaz a Microsoft Exchange-hez. Az IBM Workplace Client Technology termékéhez ígért Lotus Notes Application bővítőmoduljával a Lotus Notes és Domino felhasználók elérhetik a Notes-alkalmazásokat, -adatbázisokat és -levelezést. A Novell GroupWise pedig természetesen teljes mértékben támogatott a SUSE Linux Enterprise Desktop alatt is.
Teljeskörű ügyfélmegoldás
A SUSE Linux Enterprise Desktop egyszerűen üzembe helyezhető és üzemben tartható. Az előfizetési időszak alatt a Novell a felhasználók számára teljeskörű hozzáférést biztosít a Novell Customer Centerhez, egy online portálhoz, amelyen azonnal, automatizált módon elérhetők az új szoftverkiadások, javítások és műszaki frissítések. A nagyobb rendszerek támogatása érdekében a SUSE Linux Enterprise Desktop maximálisan integrálódik a Novell ZENworks Linux Management megoldásával.
A SUSE Linux Enterprise Desktop várhatóan 2006 nyarától lesz kapható. További információ: http://www.novell.com/products/desktop/preview.html.
Kapcsolódó cikkek
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Intelligens, automatizált nagyvállalati Linux-felügyelet
- Saját Linux-alapú szoftvert fejleszt a Palm
- Új SUSE Linux Enterprise Thin Client megoldás
- A Novell bemutatta legújabb nyílt vállalati megoldásait a BrainShare 2007 konferencián
- Novell Open Workgroup Suite: további előnyöket kínál az ügyfeleknek
- A HSBC bank is kihasználja a Novell-Microsoft megállapodás előnyeit
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
- Az oktatásban is előretör a Linux
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.