A Vivendi első negyedéve: 5,7 százalékkal nőtt a bevétel
A Universal Music Group részleg - a világ legnagyobb zenekiadója - bevétele 8,4 százalékkal 1,125 milliárd euróra emelkedett a zenekiadás jobb teljesítménye és a digitális piac jelentős bővülése miatt. A digitális tartalomértékesítés 146 százalékkal 111 millió euróra nőtt. A kedvező valutaárfolyam-változások nélkül azonban a teljes részleg bevétele csak 2,8 százalékkal nőtt volna. A részleg hat albuma szerepelt a negyedév tíz legnagyobb forgalmú zenei albuma között, közte volt az első kettő.
A Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 18,6 százalékkal 134 millió euróra növelte a bevételét, azonos árfolyamokkal számolva 9,7 százalékos volt a többlet.
A Canal Plus tévécsatorna bevétele csak kissé nőtt, 899 millió euróra az egy évvel korábbi 881 millióhoz képest.
Az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató bevétele 3,4 százalékkal, összehasonlítható alapon 2,9 százalékkal 2,135 milliárd euróra gyarapodott. A növekedést a szabályozott francia telefontarifák idei, jelentős csökkentése fékezte. Enélkül, összehasonlítható alapon 7,2 százalékkal nőtt volna a bevétel.
A Maroc Télécom bevétele 14,2 százalékkal 483 millió euróra nőtt.
A Vivendi Universal 2,08 milliárd eurós adózott eredményt ért el arculatérték-leírás és a csoport-összetétel változása nélkül tavaly, 55 százalékkal többet a 2004-es 1,34 milliárdnál, IFRS szerint számolva, illetve átszámolva. Az elemzők átlagosan 2,05 milliárdra számítottak, a vállalatnál csak "több mint 1,8 milliárdot" terveztek.
Az eredményt a távközlés, azon belül a marokkói Maroc Télécom kitűnő teljesítménye, továbbá a zenei részleg és a videojátékok segítették a legjobban. Igaz, a zenekiadás a második félévben már kissé gyengélkedett, de ezt ellensúlyozta a távközlés. Erre az évre mindazonáltal csak az eredmény 11-13 százalékos további növekedésében bíznak a cégcsoportnál, nem utolsó sorban a távközlési részleg miatt, amelyet korlátozni fog a francia állami tarifaszabályozás.
Az üzemi eredmény, egyszeri tételek nélkül, 3,75 milliárd euróra nőtt 3,23 milliárdról, a forgalom 9 százalékkal - szervesen 7 százalékkal - 19,484 milliárd euróra nőtt a 2004-es 17,883 milliárdról.
A Universal Music Group a negyedik negyedben 1,682 milliárd eurót forgalmazott, 1,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Egész évben 1,6 százalékkal 4,893 milliárd euróra növelte forgalmát. Az Egyesült Államokban az albumok forgalma 7,2 százalékkal csökkent, a digitális értékesítés 353 millió euróra nőtt 141 millióhoz képest.
A számítógépes, elektronikus játékok részlege, a Vivendi Universal Games bevétele a negyedik negyedben 7,2 százalékkal visszaesett az egy évvel azelőttihez képest, egész évben 34,9 százalékkal 641 millió euróra gyarapodott, a vonali társas szerepjátékoknak köszönhetően.
A legnagyobb bevételtermelő tavaly is a Vivendihez tartozó SFR Cegetel távközlési vállalat volt, amely a Neuf Telecom tavalyi megvételével egyszersmind a vezető alternatív vezetékes szolgáltató is lett Franciaországban. A negyedik negyedben a bevétele 2,212 milliárd euró volt, 19,6 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt, egész évben 20,8 százalékkal 8,687 milliárd euróra nőtt a bevétele, már érezhetően a zeneletöltések miatt is. Az ügyfélszám, 8,7 százalékkal 17,198 millióra nőtt tavaly év végére.
Az 51 százalékban Vivendi-tulajdon Maroc Télécom a negyedik negyedben 18,5 százalékkal 480 millió euróra, egész évben 17,6 százalékkal 1,86 milliárd euróra emelte a bevételét.
A Vivendi előfizetéses tévécsatornája, a Canal Plus az utolsó negyedben 6,3 százalékkal 892 millió euróra, egész évben 4 százalékkal 3,452 milliárd euróra növelte a bevételét.
2004-ben a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett, a korábbi könyvelési szabvány szerint.
A francia távközlési részleg, az SFR Cegetel 2004-ben is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.
A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben, és kis híján csődbe taszította a vállalatot.
2004-ben a Vivendi bevétele 5 százalékkal – változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.
A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.