III. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
MTI Sajtóadatbank, 2006. június 1. 10:05
Az internetes bankkártyás fizetésből adódó kereskedelem forgalma
évről-évre folyamatos és dinamikus növekedést mutat - mondta Starcz
Ákos, az Inter-Európa Bank (IEB) üzletágvezetője szerdán Budapesten.
A III. Elektronikus Kereskedelem Konferencián tartott előadásában a szakember elmondta: ugyan a kiskereskedelmi forgalomnak jelenleg is csupán néhány tized százaléka valósul meg bankkártyás fizetéssel, az IEB e-kereskedelemből adódó forgalma dinamikusan nő, az idén várhatóan 1,5-2 milliárd forintot tesz ki. Kiemelte, hogy a csalások száma rendkívül alacsony, ennek oka többek között a banki monitoring és az SMS-értesítés a kártyahasználatról.
Hangsúlyozta: a legnagyobb fék, amely gátolja az e-kereskedelem fellendülését, az a felhasználói félelem a saját bankkártyaszám interneten történő megadásától. Erre megoldást jelenthet a webkártyák, a bankszámlához kapcsolódó, de elkülönült számlaszámmal rendelkező internetes fizetésre kibocsátott kártyák használata. Valamint az IEB által kifejlesztett lehetőség, amikor a webes vásárláshoz egyszer használatos, virtuális bankkártyaszám igényelhető, amely egy tranzakcióra, illetve 48 órára érvényes.
Az adatkezelés biztonságáról szólva kiemelte, hogy az e-kereskedelem bankkártyás fizetése során az adatokat elkülönítetten kezelik, és így csak a megfelelő helyre jutnak el: a személyes adatok, és a vásárolt termékkel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz, míg a kártyaadatok a bankhoz.
Starcz Ákos elmondta: az Inter-Európa Bank, amely a magyarországi bankok között elsőként nyújtotta az internetes bankkártyás elfogadás lehetőségét ügyfeleinek, jelenleg piacvezető, több mint 300 e-kereskedő használja a bank eCommerce szolgáltatását.
Berkó Péter, az Ovitas Magyarország Informatikai Kft. vezető tanácsadója az Ovitas és a Magyar Távirati Iroda (MTI) által frissen létrehozott, néhány napja az MTI-ben próbaüzemként működő Tudásbázis alkalmazási területeit ismertette a tartalomszolgáltatásban. Kiemelte: az MTI naponta használt és karbantartott, a sporttól a közigazgatáson át a kultúráig teljes kört lefedő tudásbázisa követi a változásokat, átfogó tartalommal rendelkezik, könnyű kezelést és karbantartást tesz lehetővé a felhasználónak.
Ismertette: a tudásbázis intézményeket, eseményeket, személyeket és fogalmakat tartalmaz. A rendszer önállóan is használható, másrészt segítheti a keresést bármilyen adatbázisban, többféle szolgáltatás kapcsolható hozzá. Ilyen lehet a kódolás, amely segíti bármilyen anyag tartalmi csoportosítását, különböző tematika szerinti besorolását.
Talyigás Judit, az MTI adatbázis és archívum igazgatója hangsúlyozta: a tudásbázist különböző online-lapok használhatnák a hírek leválogatására, az anyagokban előforduló tényadatok ellenőrzésére. Felhasználó lehet bármely cég, amelynek tartalomszolgáltatást biztosító adatbázisa van, a későbbiekben akár magánszemélyek is használhatnák, mint egy naprakész lexikont – tette hozzá.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület által rendezett kétnapos konferencián előadások hangzottak el többek között a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről és az online aukciózásról.
Hangsúlyozta: a legnagyobb fék, amely gátolja az e-kereskedelem fellendülését, az a felhasználói félelem a saját bankkártyaszám interneten történő megadásától. Erre megoldást jelenthet a webkártyák, a bankszámlához kapcsolódó, de elkülönült számlaszámmal rendelkező internetes fizetésre kibocsátott kártyák használata. Valamint az IEB által kifejlesztett lehetőség, amikor a webes vásárláshoz egyszer használatos, virtuális bankkártyaszám igényelhető, amely egy tranzakcióra, illetve 48 órára érvényes.
Az adatkezelés biztonságáról szólva kiemelte, hogy az e-kereskedelem bankkártyás fizetése során az adatokat elkülönítetten kezelik, és így csak a megfelelő helyre jutnak el: a személyes adatok, és a vásárolt termékkel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz, míg a kártyaadatok a bankhoz.
Starcz Ákos elmondta: az Inter-Európa Bank, amely a magyarországi bankok között elsőként nyújtotta az internetes bankkártyás elfogadás lehetőségét ügyfeleinek, jelenleg piacvezető, több mint 300 e-kereskedő használja a bank eCommerce szolgáltatását.
Berkó Péter, az Ovitas Magyarország Informatikai Kft. vezető tanácsadója az Ovitas és a Magyar Távirati Iroda (MTI) által frissen létrehozott, néhány napja az MTI-ben próbaüzemként működő Tudásbázis alkalmazási területeit ismertette a tartalomszolgáltatásban. Kiemelte: az MTI naponta használt és karbantartott, a sporttól a közigazgatáson át a kultúráig teljes kört lefedő tudásbázisa követi a változásokat, átfogó tartalommal rendelkezik, könnyű kezelést és karbantartást tesz lehetővé a felhasználónak.
Ismertette: a tudásbázis intézményeket, eseményeket, személyeket és fogalmakat tartalmaz. A rendszer önállóan is használható, másrészt segítheti a keresést bármilyen adatbázisban, többféle szolgáltatás kapcsolható hozzá. Ilyen lehet a kódolás, amely segíti bármilyen anyag tartalmi csoportosítását, különböző tematika szerinti besorolását.
Talyigás Judit, az MTI adatbázis és archívum igazgatója hangsúlyozta: a tudásbázist különböző online-lapok használhatnák a hírek leválogatására, az anyagokban előforduló tényadatok ellenőrzésére. Felhasználó lehet bármely cég, amelynek tartalomszolgáltatást biztosító adatbázisa van, a későbbiekben akár magánszemélyek is használhatnák, mint egy naprakész lexikont – tette hozzá.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület által rendezett kétnapos konferencián előadások hangzottak el többek között a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről és az online aukciózásról.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39