III. Elektronikus Kereskedelem Konferencia

MTI Sajtóadatbank, 2006. június 1. 10:05
Az internetes bankkártyás fizetésből adódó kereskedelem forgalma évről-évre folyamatos és dinamikus növekedést mutat - mondta Starcz Ákos, az Inter-Európa Bank (IEB) üzletágvezetője szerdán Budapesten.
A III. Elektronikus Kereskedelem Konferencián tartott előadásában a szakember elmondta: ugyan a kiskereskedelmi forgalomnak jelenleg is csupán néhány tized százaléka valósul meg bankkártyás fizetéssel, az IEB e-kereskedelemből adódó forgalma dinamikusan nő, az idén várhatóan 1,5-2 milliárd forintot tesz ki. Kiemelte, hogy a csalások száma rendkívül alacsony, ennek oka többek között a banki monitoring és az SMS-értesítés a kártyahasználatról.

Hangsúlyozta: a legnagyobb fék, amely gátolja az e-kereskedelem fellendülését, az a felhasználói félelem a saját bankkártyaszám interneten történő megadásától. Erre megoldást jelenthet a webkártyák, a bankszámlához kapcsolódó, de elkülönült számlaszámmal rendelkező internetes fizetésre kibocsátott kártyák használata. Valamint az IEB által kifejlesztett lehetőség, amikor a webes vásárláshoz egyszer használatos, virtuális bankkártyaszám igényelhető, amely egy tranzakcióra, illetve 48 órára érvényes.

Az adatkezelés biztonságáról szólva kiemelte, hogy az e-kereskedelem bankkártyás fizetése során az adatokat elkülönítetten kezelik, és így csak a megfelelő helyre jutnak el: a személyes adatok, és a vásárolt termékkel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz, míg a kártyaadatok a bankhoz.

Starcz Ákos elmondta: az Inter-Európa Bank, amely a magyarországi bankok között elsőként nyújtotta az internetes bankkártyás elfogadás lehetőségét ügyfeleinek, jelenleg piacvezető, több mint 300 e-kereskedő használja a bank eCommerce szolgáltatását.

Berkó Péter, az Ovitas Magyarország Informatikai Kft. vezető tanácsadója az Ovitas és a Magyar Távirati Iroda (MTI) által frissen létrehozott, néhány napja az MTI-ben próbaüzemként működő Tudásbázis alkalmazási területeit ismertette a tartalomszolgáltatásban. Kiemelte: az MTI naponta használt és karbantartott, a sporttól a közigazgatáson át a kultúráig teljes kört lefedő tudásbázisa követi a változásokat, átfogó tartalommal rendelkezik, könnyű kezelést és karbantartást tesz lehetővé a felhasználónak.

Ismertette: a tudásbázis intézményeket, eseményeket, személyeket és fogalmakat tartalmaz. A rendszer önállóan is használható, másrészt segítheti a keresést bármilyen adatbázisban, többféle szolgáltatás kapcsolható hozzá. Ilyen lehet a kódolás, amely segíti bármilyen anyag tartalmi csoportosítását, különböző tematika szerinti besorolását.

Talyigás Judit, az MTI adatbázis és archívum igazgatója hangsúlyozta: a tudásbázist különböző online-lapok használhatnák a hírek leválogatására, az anyagokban előforduló tényadatok ellenőrzésére. Felhasználó lehet bármely cég, amelynek tartalomszolgáltatást biztosító adatbázisa van, a későbbiekben akár magánszemélyek is használhatnák, mint egy naprakész lexikont – tette hozzá.

A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület által rendezett kétnapos konferencián előadások hangzottak el többek között a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről és az online aukciózásról.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01