III. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Hangsúlyozta: a legnagyobb fék, amely gátolja az e-kereskedelem fellendülését, az a felhasználói félelem a saját bankkártyaszám interneten történő megadásától. Erre megoldást jelenthet a webkártyák, a bankszámlához kapcsolódó, de elkülönült számlaszámmal rendelkező internetes fizetésre kibocsátott kártyák használata. Valamint az IEB által kifejlesztett lehetőség, amikor a webes vásárláshoz egyszer használatos, virtuális bankkártyaszám igényelhető, amely egy tranzakcióra, illetve 48 órára érvényes.
Az adatkezelés biztonságáról szólva kiemelte, hogy az e-kereskedelem bankkártyás fizetése során az adatokat elkülönítetten kezelik, és így csak a megfelelő helyre jutnak el: a személyes adatok, és a vásárolt termékkel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz, míg a kártyaadatok a bankhoz.
Starcz Ákos elmondta: az Inter-Európa Bank, amely a magyarországi bankok között elsőként nyújtotta az internetes bankkártyás elfogadás lehetőségét ügyfeleinek, jelenleg piacvezető, több mint 300 e-kereskedő használja a bank eCommerce szolgáltatását.
Berkó Péter, az Ovitas Magyarország Informatikai Kft. vezető tanácsadója az Ovitas és a Magyar Távirati Iroda (MTI) által frissen létrehozott, néhány napja az MTI-ben próbaüzemként működő Tudásbázis alkalmazási területeit ismertette a tartalomszolgáltatásban. Kiemelte: az MTI naponta használt és karbantartott, a sporttól a közigazgatáson át a kultúráig teljes kört lefedő tudásbázisa követi a változásokat, átfogó tartalommal rendelkezik, könnyű kezelést és karbantartást tesz lehetővé a felhasználónak.
Ismertette: a tudásbázis intézményeket, eseményeket, személyeket és fogalmakat tartalmaz. A rendszer önállóan is használható, másrészt segítheti a keresést bármilyen adatbázisban, többféle szolgáltatás kapcsolható hozzá. Ilyen lehet a kódolás, amely segíti bármilyen anyag tartalmi csoportosítását, különböző tematika szerinti besorolását.
Talyigás Judit, az MTI adatbázis és archívum igazgatója hangsúlyozta: a tudásbázist különböző online-lapok használhatnák a hírek leválogatására, az anyagokban előforduló tényadatok ellenőrzésére. Felhasználó lehet bármely cég, amelynek tartalomszolgáltatást biztosító adatbázisa van, a későbbiekben akár magánszemélyek is használhatnák, mint egy naprakész lexikont – tette hozzá.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület által rendezett kétnapos konferencián előadások hangzottak el többek között a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről és az online aukciózásról.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.