Az internetes üzlet a megoldás a megszorítások idején
A konferencián bejelentették a www.mobilfizetes.hu oldal elindulását. A portál legfőbb célja, hogy minden szükséges információt megadjon és közzétegyen az idelátogatóknak a mobilvásárlás, mobilfizetés és egyéb mobiltelefonnal kapcsolatos kiemelt szolgáltatásokról. Az információ-átadáson kívül az üzemeltetőnek az is célja, hogy egy olyan közösséget hozzon létre, akik érdeklődnek a mobilkommunikáció újításai iránt vagy érdekeltek fejlesztésében. „Rengeteg olyan, már kiaknázott, kiemelt funkcionalitást tud nyújtani a mobiltelefon, amikről az emberek nagy része még nem is tud, pedig sokkal kényelmesebbé tehetné az életét - mondta el Inotay Balázs, a mobil alkalmazásokat fejlesztő Cellum Zrt. elnöke Tihanyban. Az autópálya matrica mobiltelefonos értékesítése bizonyítja, hogy a mobilfizetésre igenis szükség van - tette hozzá Fejes Sándor, a Hedz.hu, a mobiltelefonos fizetési alkalmazás fejlesztő cég képviseletében Fejes Sándor szerint az emberek hajlandóak a kényelem érdekében megfizetni a mobilos fizetés plusz költségét is.
Az internet hatalmas változásokon ment keresztül az elmúlt években, nemcsak az üzleti szférában, de a civil nyilvánosság tekintetében is. Dan Gillmor a Center for Citizen Media igazgatója előadásában elmondta, hogy a változás elsősorban a média demokratizálódása a blogok, podcastok és mashupoknak köszönhető, melyek több honlapot, vagy forrást összekötő kép és információ források. Míg kezdetben a passzív olvasás jellemezte a felhasználókat, manapság aktívan építik a különböző oldalak tartalmát. Gillmor szerint a „one-to-many” internetes kommunikáció irány hamarosan megváltozik, mert az olvasóknak lehetősége nyílik beleszólni az írásokba. Sőt, a legtöbb esetben az olvasók többet tudnak annál, aki az oldalakat szerkeszti, mely jelentős többlet információhoz juttatja a szerzőket.
A konferenciával kapcsolatban bővebb információ a www.internethungaria.hu oldalon található.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Civilek a hírgyártásban - Internet Hungary 2006
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- Internet Hungary 2006 a web 2.0 üzleti modellekről
- III. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.
Fiatalokkal erősíthet Európa: a Z generáció és az innováció lehet a jövő kulcsa
Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került a „Z generáció – Az innovátorok új generációja” című konferencián, melyet az idei Bosch×Richter Innovátorok Napja alkalmából rendeztek meg a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon.