Puskás Tivadartól a VOIP telefonközpontig
Az első budapesti távbeszélőközpont átadásának óriási sikere volt annak ellenére, hogy az akkori szolgáltatások jócskán elmaradtak a maitól. Több „gyermekbetegsége” közül említésre méltó, hogy viharban egyáltalán nem lehetett használni a hálózatot: mivel félő volt, hogy a villámlás kárt okoz a berendezésekben vagy az azt használókban. De igen zavaró volt a nagymértékű áthallás egyik vonalról a másikra. A korabeli filmek vicces jelenete, ahogy akaratán kívül az egyik hívó belehallgat a másik beszélgetésébe.
ISDN telefonközpont - miért ez napjaink piacvezető vállalati megoldása?
Manapság a legtöbb cég ISDN telefonközponttal rendelkezik. Az ISDN telefonközpont – egyik, a felhasználók által leggyakrabban hangoztatott - előnye az, hogy fővonali oldalon digitálisan kapcsolódik a telefonszolgáltató hálózatára, ám mellékoldalon megtarthatják a régi, jól megszokott analóg telefonkészülékeiket! (pl. Műegyetemi Iskolaszövetkezet telefonközpontjánál) Így jelentős beruházási költségtől kímélhetik meg magukat a vállalkozások, mert nem szükséges új telefonkészülékeket vásárolni.
Az ISDN telefonközpont számos olyan előnyt, kényelmi szolgáltatást nyújt, mely megkönnyíti a vállalkozások életét:
- 2 fővonal, de 10 DDI hívószám tartozik egy ISDN csatlakozáshoz.
- Saját direkt városi számai lehetnek az egyes mellékeknek
- Továbbadja a bejövő hívás hívószámát a kijelzős készülékekre (akár analógra is!)
A fenti előnyök és a szolgáltatók folyamatos akciói miatt ez napjaink legelterjedtebb telefonközpont-megoldása.
VOIP telefonközpont - kedvező alapár, sok extrával
A VOIP telefonközpont elterjedését eddig egy dolog gátolta: nem volt elérhető igazán a szélessávú internet. A helyzet mára sokat javult, a penetráció a cégek körében közel 80%-osnak mondható.
A VOIP telefonközpont lényege, hogy a hívások nem a hagyományos telefonhálózaton valósulnak meg, hanem az eddig csak a PC-k által használt LAN hálózaton. Nem a hagyományos drága telefonszolgáltatón keresztül végződnek a hívások, hanem a sokkal olcsóbb interneten át.
Ezentúl még számos előnnyel rendelkeznek:
1. A mellékállomásoknak fizikailag nem kell egy irodában lenniük a VOIP telefonközponttal, ezáltal rendkívül jól támogatja a távmunkát. Ha valaki otthonról akar dolgozni, a VOIP alközpont képes egy távoli készüléket alközponti mellékként kezelni, így hívást lehet neki kapcsolni, hívni tud egy másik melléket, vagy külső vonalat. Az otthoni IP telefon 100%-ig úgy viselkedik, mintha felhasználója bent ülne az irodában.
2. A VOIP telefonközpont telepítése egyszerűbb, mert az IP telefonok a LAN (számítógépes) hálózatra telepíthetőek, ami óriási költségmegtakarítást jelent, mert nem kell két külön hálózatot építeni.
Emellett rendkívül olcsón meg lehet kapni olyan szolgáltatásokat, amelyek a hagyományos telefonközpontoknál milliós beruházásokat igényelnének.
Személyes hangposta – egy külsős hangposta rendszer egy hagyományos telefonközpontnál nagyságrendileg félmillió forintba kerül. Mindenkinek lehet saját hangpostája, személyre szabottan hozzájuthat a felhasználó a hangüzeneteihez, pl. a telefonközpont küld egy sms-t a hívásairól, vagy automatikusan menti a rögzített hangfájlokat, ami később meghallgatható.
Hangrögzítés – automatikusan, vagy gombnyomásra, kimenő vagy bejövő hívásokat, az összes mellékre vagy csak néhány kiválasztottra.
- Call center funkció is – a hívás bejön a központba, ahol egy menürendszeren keresztül navigál a hívó. A telefonközpont a hívást kapcsolhatja kezelőnek, vagy kezelői csoportnak, ha minden operátor foglalt, akkor várakoztatja míg fel nem szabadul az operátor.
- Hangnemü IVR - A mai modern VOIP telefonközpontokban korlátlan szélességű és mélységű hangmenüt lehet kiépíteni. Ez egy meglévő telefonközpontra milliós nagyságrendű beruházást jelentene.
ISDN támogatás - A VOIP telefonközpont PC-jében elhelyezett (PC boltban kapható PCI buszos) ISDN kártya biztosítja a kapcsolatot a hagyományos vezetékes ISDN hálózattal, így a publikus hálózatból is a régi jól bevált számokon elérhető a telefonközpont. De a kimenő hívásokat VOIP szolgáltatón keresztül költséghatékonyan lehet intézni.
Szekeres Viktor (a Gloster telekom ügyvezetője) szerint eljutottunk végre odáig, hogy a kis- és középvállalkozások számára elérhetővé váltak olyan szolgáltatások, amelyeket korábban csak az igazán nagy cégek engedhettek meg maguknak. Mindez a széles szolgáltatási skála szolgáltatás egy egyszeri, néhány százezres beruházással könnyedén megvalósítható.
Szekeres Viktorral készített interjú alapján írta:Horváth Zsuzsanna (zsuzsi.horvath@t-online.hu)
Gloster telekom
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Freecall: egy alternatíva az ingyenes telefonálásra!
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Ne vegyél telefonközpontot: töltsd le ingyen!
- VoIP Spam-szűrő
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.