Piacformáló ügylet
A fenti események sokkolták a piacot, s bár a versenytársak magukhoz térve igyekeztek stratégiájukat és taktikájukat a történtekhez igazítani, hasonló nagyságrendű egyesülésekre nem került sor, sőt az IBM inkább szabadulni igyekszik hardverüzletágainak egy részétől. 2004 végén eladta az abban az évben már 1 milliárd dollár körüli veszteséget „termelő” PC-üzletágát a kínai Lenovónak, majd a tárolókén is túladott a Hitachi javára, s a nagygépek, szerverek fejlesztése és gyártása mellett ma elsősorban a szolgáltatásokra és szoftverfejlesztésekre koncentrál.
A Sun üzletpolitikájában a munkaállomásaival és kiszolgálóival elfoglalt piaci helyzetének új fejlesztésekkel történő folyamatos erősítése mellett egyre nagyobb szerepet játszanak az adatközpontok egyszerűsítését szolgáló technológiák és fejlesztések (is), s fokozatosan nő a cég szolgáltatásokból származó bevétele. Gyakorlatilag már csak a Dell ég valódi verseny- és felvásárlási lázban: 2004-ben az amerikai szerverpiacon megelőzte az akkor épp leszálló ágban lévő s így a negyedik helyre csúszott Sunt, de ugyanez az év – annak ellenére, hogy az IBM-et követően megtartotta második helyét – a HP-nek sem kedvezett, s idei felvásárlása azt mutatja, hogy nem akarja tovább elkötelezni magát egy processzorgyártó irányában. Megvásárolva az Allianware Sytemst, AMD alapú PC- és notebookkínálat is megjelent a portfóliójában. A fenti, 2004-es piaci sorrend a következő két évben is megmaradt, és ha nem is tudta visszaszerezni egykori piacvezető helyét, de jelentősen erősödött a Unix-piacon továbbra is az élen álló Sun. Ugyancsak nőtt idén a Linux-szerverek, ám csökkent a unixosok forgalma, vagyis ezen a piacon is érződik a Linux mind nagyobb térnyerése.
A blade-szerverek terén nagyobb összecsapást lehetett megfigyelni a piac szereplői között, de úgy tűnik, a Keletről fújó szelek más irányú fejlesztések felé forgatják a meghatározó piaci szereplők vitorláit, s csendesedni látszik a HP, a Sun, a Dell és az IBM harca.
Ha már megemlítettük, hogy az IBM a merevlemez-üzletágától is megszabadult, az iparág még két legendás képviselőjének akvizíciójáról is álljon itt egy mondat. Az IBM-ügyletet nem sokkal megelőzve a Quantum a Maxtorral, a Toshiba pedig a Western Digitallel kötött ugyanezen területet érintő akvizíciós szerződést.
Kapcsolódó cikkek
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- HP adattárház-alapú megoldás a MAVIR-nál
- Nyomtató vagy másoló?
- 4-5-6 GHz-es processzorok az ISSCC 2007 konferencián
- Két új HP all-in-one tárolórendszer
- HP Integrity: szerverszaporulat; HP Alpha: a sikertörténet vége
- Új szerverek az Intel Woodcrest Xeon lapkákkal
- Új HP-adattárolókat gyárt a zalaegerszegi Flextronics-gyár
- A HP kibővíti a HP Integrity szervereken HP-UX 11i alatt futtatható IBM köztesszoftverek körét
- HP - fellendülőben a szerverpiac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.