Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
A Dynamics AX rendszer az MKB Bank, valamint többségi tulajdonában álló (például befektetési alapkezelő, beszerzési, készletezési) leányvállalatai teljes pénzügyi-ügyviteli rendszerét fogja adni. A banki belső folyamatok továbbra is a meglevő számlavezető és adattárház rendszerekben zajlanak majd, de minden más funkciót, így a főkönyvi rendszert, pénzügyi területet, a beszerzést, készletkezelést, értékesítést, tárgyi eszköz gazdálkodást átveszi a Dynamics AX. A projekt során nagy jelentőséget kap egy kontrolling rendszer kiépítése, amelynek segítségével tovább növelhető a folyamatok hatékonysága. Az MKB 2006-ban kötött szerződést az XAPT Hungary-vel a licencszállításra és a bevezetési feladatokra. Elkészültek a működési koncepció és a részletes tervek, amelyek szerint 2007 áprilisára megtörténik Dynamics AX első, míg júliusára a második fázisának bevezetése. Először a kritikus területeken (például pénzügy, kontrolling), később a főkönyv területén történik meg a jelenlegi rendszerek kiváltása. 2007 második felében és 2008 elején kerül sor a harmadik fázisra, amelynek keretében a tárgyi eszköz nyilvántartás, a beruházás-menedzsment és a HR feladatok implementálása történik meg.
A bank számára a legfontosabb szempont az volt, hogy a rendszer kompromisszumok nélkül nyújtsa az elvárt funkcionalitást. Kiemelt szerepet kapott a banki számlavezető és adattárház rendszerekkel való precíz és biztonságos kapcsolódás, hiszen Microsoft Dynamics AX-ben készül a főkönyv is. A rendszernek ugyanakkor jól le kell fednie a jelenlegi ügyviteli folyamatokat, és fel kell készülnie az ügyvitelt érintő esetleges módosítási igényekre is. Ez a rugalmasság – amelyet más nagy rendszerek nem biztosítanak – fontos szerepet játszott a Microsoft Dynamics AX melletti döntésben.
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.