14 éves hazai története során először piacvezető az OKI
A „nem várt” fordulat változó mértékben érintette a piaci szereplőket, az azonban általánosságban elmondható, hogy a 2006-os esztendő kedvezőtlenül hatott a hazai nyomtatópiac egészére.
A 11-20 lap/perc színes lézer (CLC) kategóriában – mely 2006-ban közel 20%-kal esett vissza – az OKI tavaly 104%-kal növelte meg piaci részesedését és 1443 darab eladott készülékével megduplázta eladásait (2005-ös bázisidőszakhoz képest).
Ezzel az eredménnyel az OKI abszolút piacvezetővé tudott válni ebben a kategóriában, mely példátlan eredmény a magyarországi vállalat 14 éves fennállásának történetében.
Ez azért is kimagasló eredmény, mert míg a hazai nyomtatópiac kb. 60%-át a belépőszintű, alacsony (hozzávetőlegesen 15 000-20 000 forintos) áron kínált lézer és tintasugaras készülékek adják, addig az OKI készülékei a 11-20 lap/perc kategóriától felfelé indulnak a versenyben.
A színes lézerpiacon (CLC) még szembetűnőbb volt az általános visszaesés, ugyanis az IDC korábbi előrejelzéseihez képest - melyek mintegy 30%-os piacnövekedést vetítettek elő - ez a szegmens mintegy 12%-kal, 11 000 darabról 9700 darabra esett vissza a 2005-ös bázisidőszakhoz képest! Ennek ellenére az OKI 2006-ban 89%-kal növelte meg eladásait, mellyel az előkelő második helyet tudhatja magáénak a hazai teljes színes nyomtató piacon.
A lézernyomtatók piaca (mono-, ill. színes) évi 95 700 db-ról 89 000 darabra csökkent 2006 végére. A 7%-os visszaesés ellenére az OKI 26%-kal növelni tudta piaci részesedését az elektrosztatikus nyomtatók kategóriájában, így 6,6%-kal két másik gyártó mögött a dobogó harmadik fokára került fel.
A lézerszegmensen belül az ML kategória (mono lézer) 2006-ban összességében mintegy 6,4%-kal esett vissza 2005-höz képest, ám az OKI ebben a szegmensben is jól szerepelt és 12,5%-kal növelni tudta eladásait, melynek következtében 5,4%-os piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt.
Barlavits Péter az OKI Systems Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója a 2006-os esztendő eredményeiről így nyilatkozott: „A tavalyi év gazdasági hatásai jelentős mértékben kihatottak a nyomtatócégek, így az OKI Systems Magyarország Kft. üzletvitelére is. A bizakodó nemzetközi előrejelzések ellenére tapasztalható volt, hogy az informatikai piac lelassult, a források szűkösebbé váltak, a KKV szektor tovább koncentrálódott. A többi nyomtatógyártóhoz és forgalmazóhoz hasonlóan az OKI is kihívásokkal teli időszakot tudhat maga mögött, azonban elégedettek lehetünk azzal, hogy a körülmények ellenére 2006-ban az első helyet szereztük meg a 11-20 lap/perces színes lézernyomtatók piacán.
Stabil második helyünk a teljes színes lézernyomtatók piacán szintén olyan eredmény, amelyet régóta célként tűztünk ki magunk elé.
Sikerünk titkát abban látom, hogy míg számos gyártó felülvizsgálja a klasszikus értékesítési csatornák létjogosultságát, mi töretlenül kitartunk a két lépcsős disztribúciós modell mellett, jelentősen támogatva disztribútorainkat és viszonteladóinkat. A fellendülés másik oka az OKI markánsan megváltozott marketingkommunikációs modelljének köszönhető, melynek keretében teljesen új B2B technikákat, promóciós elemeket emeltünk be a vállalat értékesítési stratégiájába. Márkaismertségünk két év alatt 26%-ról 90%-ra nőtt a hazai piacon.
A 2007-es esztendőt a piaci szakértők egyhangúlag a kihívások éveként aposztrofálják. 2007 az informatikai piac holisztikus csökkenéséről fog szólni, mely a hardver- és szoftverpiacot átfogóan érinti. A csökkenő vásárlóerő várhatóan a belépőszintű, igen olcsó – akár 15 000 forintos – monokészülékek iránti kereslet növekedését fogja eredményezni.
2007 utolsó negyedévén számítunk komolyabb áttörésre, amikor elérhetővé válnak majd azok az EU-s források, amelyek kihathatnak az infrastrukturális fejlesztésekre, s megszakíthatja a periféria piac visszaesését, illetve stagnálását.
2008-tól permanens növekedésre számítunk, hiszen az Új Magyarország Nemzeti Fejlesztési Terv számos olyan beruházást tartalmaz, amelyek részeként informatikai jellegű fejlesztésekre is szükség lesz. Addig, pedig továbbra is igyekszünk megtartani előkelő helyünket színes lézer kategóriában és termékeink folyamatos fejlesztésével egyre komplexebb üzleti szolgáltatásokat nyújtani ügyfeleink számára” – tette hozzá az igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsó színes Ricoh lézernyomtató
- Új vezeték nélküli, tintasugaras Lexmark termékcsalád
- Tenyérnyi mobilnyomtató
- HP Magyarország: megérkeztek az Edgeline technológiát alkalmazó többfunkciós eszközök
- Xerox Phaser 8560: szebb és tisztább színes nyomtatás
- A kkv-szegmens a Samsung IT üzletág fő reménye
- Xerox: Színmódosítás hangutasításra
- A HP szabadalomsértés miatt pert indít a Pelikan ellen
- Xerox technológia számítógépes tartalmak egyszerűbb színkezeléséhez
- Két új modell a SELPHY CP nyomtatócsaládban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.