A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
Az üzemi eredmény 33,4 százalékkal 6,988 milliárd euróra csökkent 10,498 milliárdról.
A bevétel 7,5 százalékkal, 51,702 milliárd euróra emelkedett 48,08 milliárdról, szervesen 1,2 százalékos volt a fejlődés. A különbség a csoportmérlegben 2005. november óta szereplő, spanyol Almena mobilszolgáltató hozzájárulásából adódott.
A részadatok igazolni látszanak a France Télécom szándékát, hogy a további növekedés lehetőségeit a telített nyugat-európai piacon kívül akarja keresni, főleg Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában. Európában a barangolási díjak kényszerű csökkentése - az EU-szabályozás miatt - is rontja az eredményességet.
A személyi távközlési szolgáltatásokban, benne a mobilszolgáltatással, a bevétel Franciaországban 1,1 százalékkal (azonos csoportösszetételre, azaz szervesen számolva 1,0 százalékkal), Nagy-Britanniában 0,7 százalékkal (szervesen 0,4 százalékkal), Spanyolországban szervesen 4,1 százalékkal nőtt - jóllehet a széles sávú szolgáltatások ügyfeleinek száma Franciaországban és Nagy-Britanniában megháromszorozódott, Spanyolországban megötszöröződött -, ellenben Lengyelországban 21,1 százalékkal (szervesen 17,2 százalékkal), Európán kívül pedig átlagosan 15,5 százalékkal (szervesen 13,7 százalékkal) ugrott meg a bevétel.
A hagyományos otthoni telefonszolgáltatás bevétele Franciaországban 0,3 százalékkal, Spanyolországban 13,7 százalékkal csökkent, Nagy-Britanniában 0,4 százalékkal nőtt, és még Lengyelországban is 3 százalékkal megcsappant, ellenben Európán kívül 9,2 százalékkal emelkedett.
A France Télécom tavaly júliusban eladta szakmai telefonkönyv vállalkozását, a Pages Jaunes-t. A még megmaradt 54 százalékát értékesítette 3,3 milliárd euróért, miután a kisebbségét 2004-ben kibocsátotta a tőzsdén. Most a vevő az amerikai Kohlberg Kravis Roberts & Co. Ltd. befektetési társaság volt.
A France Télécomnál azt is közölték, hogy eladják a műholdas mobilközvetitő üzletágukat, 60 millió euróért, a francia Apax Partners befektetési alapnak.
A France Télécomnak az éleződő verseny és a mobil-átkapcsolási, "barangolási" tarifák EU-szabályozás miatt kényszerű csökkentése miatt sürgős szüksége van pénzre, annál is inkább, mert az Európai Bizottság az Európai Bíróságon pereli Franciaországot azért, mert a francia kormány nem szerezte vissza a France Télécomtól a neki juttatott, EU-szabályokba ütköző állami támogatást. A francia kormányt 2004. augusztusban kötelezték, hogy szedje be a France Télécomtól azt a - 798 millió és 1,14 milliárd euró között becsült - összeget, amely adókedvezmények miatt maradt a cégnél.
A francia kormány 2005. májusban 8 százalékot értékesített a France Télécomból gyorsított eljárással, intézményi befektetőknek, 4,5 milliárd euróért.
Egy korábbi eladás nyomán a francia állam részesedése 2005. szeptemberben csökkent 50 százalék alá a France Télécomban, és a további privatizálás után már csak 33,1 százalékos benne a közvetett és a közvetlen állami részesedés. Azonban a kormány továbbra is "jelentős részvényes" akar maradni középtávon.
Kapcsolódó cikkek
- Romániában csökkent a piacvezető mobilszolgáltató ügyfélszáma
- A Sony vesztsége több mint hatszorosára nőtt
- Növelte forgalmát és nyereségét a HP a második negyedévben
- Csökkent a Vodafone nyeresége
- Nőtt a Telenor világpiaci nyeresége az első negyedévben
- Csökkent a Telenor Magyarország árbevétele és nyeresége
- Az IBM nyeresége 10 százalékkal nőtt az első negyedévben
- Rekordnegyedévet zárt az Intel
- Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.