Csökkent a Vodafone nyeresége
A Vodafone csoport, a bevétel alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatója növelte bevételét a márciussal véget ért 2010/2011-es üzleti évben, nyeresége viszont csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
A brit központú multinacionális vállalat keddi közleménye szerint a bevétel 45,9 milliárd font volt, 3,2 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Elemzők 45,5 milliárdra számítottak.
A kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) az elemzői előrejelzéseknek megfelelően 0,4 százalékkal 14,7 milliárd fontra csökkent. A nettó profit 7,97 milliárd font volt, 7,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az eredmények elsősorban a dél-európai térségben romlottak, a gazdasági válság és a Spanyolországban egyre élesebb piaci verseny miatt. Ugyanakkor a kontinens északi részén, valamint Indiában és Dél-Afrikában elért eredmények részben ellensúlyozták a veszteségeket.
A társaság a legtöbb piacon megtartotta vagy növelte részesedését, a következő időszakban pedig erősebben koncentrál majd az internetezésre alkalmas okostelefont használó ügyfelek kiszolgálására.
A magyarországi érdekeltség eredményére vonatkozó adatokat nem tartalmaz a jelentés.
A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. A legutóbbi, márciusi adatok szerint az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone piaci része 22,72 százalék, amivel a harmadik helyen áll a T-Mobil és a Telenor mögött. A társaság a forgalmazásban részt vevő aktív mobilinternet-előfizetések száma alapján is a harmadik, 25,34 százalékos piaci részesedéssel.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek
- Növelte forgalmát és nyereségét a HP a második negyedévben
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
- Forgatható kijelzőjű Dell netbook a Vodafone-nál
- Nőtt a Telenor világpiaci nyeresége az első negyedévben
- Csökkent a Telenor Magyarország árbevétele és nyeresége
- Olcsó roaming-csomagok okostelefonokra a Vodafone-tól
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
- Nőtt a Vodafone bevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.