Hódít az SAP a kkv-szektorban
Új gyártásszervezési elvek Magyarországon
A cégek megjelent képviselői az eseményen arról számoltak be, rengeteg eddig megoldatlan problémával állnak szemben a gyártásszervezés területén. Ezek közé tartozik például az egyedi termékek gyártástervezésének automatizálása, vagy készlet és kapacitásproblémák fellépése esetén az új előállítási határidők azonnali kalkulációja. A bemutatott szoftvereszközzel a vezetők precízen tervezhetik a gyártási folyamatokat, azonnali és átfogó képet kaphatnak a készletekről, kapacitásokról, köztes állapotokról és a rendszer segítségével a gyártási folyamatokat teljes körűen kézben tarthatják.
Az SAP Business One terméke teljes egészében lefedi a vállalatok üzleti folyamatait, és bár a megoldás a kkv-szektor számára készült, néhány százmilliótól egészen 10 milliárdos árbevételig, illetve 1-55 felhasználóig (nem dolgozó, hanem felhasználó) alkalmazható, ami hazánkban már bőven belenyúlik a felső-közép kategóriájú vállalati méretbe is.
A Be.as egy németországi SAP partner, akik több évtizedes, termelésirányításban szerzett tapasztalataikat felhasználva alakították ki ezt a rendszert. Nemzetközi SAP-certifikációval rendelkezik és világviszonylatban is a legelterjedtebb, SAP Business One rendszerbe integrált megoldás. A termék kizárólagos forgalmazási jogát nem csak Magyarországon, hanem a közép-kelet-európai régióban is a HostLogic Kft. szerezte meg.
Mint azt Zoltai Zoltán, a HostLogic vezető tanácsadója előadásában kifejtette, az SAP nem nyílt forráskódú program, ám az igen széleskörűen használható fejlesztőeszközök segítségével gyakorlatilag bármilyen feladathoz, igényhez hozzá lehet igazítani. A gyártóknak szánt kiegészítésekkel ellátott Be.as termeléstervezési és -irányítási rendszer például olyan speciális eszközöket is tartalmaz, mint az anyagszükséglet-, a nyersanyag- vagy a kapacitástervezés.
Az SAP Business One kifejezetten a kis- és középvállalatok általános üzleti folyamataihoz készült, így a különböző analitikáktól (készlet, gyártás, szállító, vevő, eszköz, pénztár) egészen a pénzügy, főkönyv kezeléséig fedi le a folyamatokat. A rendszer kezeli a vevői ügyfélkapcsolatokat (CRM), illetve támogatást nyújt a beszerzési, gyártási folyamatok tervezéséhez és végrehajtásához (MRP) is. Ennek a még mindig általánosnak mondható rendszernek a továbbfinomított, kifejezetten a gyártócégek tevékenység-típusaira optimalizált kiegészítő megoldása a Be.as termeléstervezési és -irányítási szoftvere.
Kapcsolódó cikkek
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal
- SAP sikerek a kkv- piacon
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- A SAP első negyedéve: a bevétel jobban, a nyereség kevésbé nőtt a vártnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.