Amazon 2.0: szövetség mindenkivel

Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 30. 09:15
A rendkívül eredményes évet zárt Amazon.com teljesen új stratégiával áll elő, akár a rivális eBay-en megvásárolt árukat is ők raktároznák és szállítanák.
A Wall Street-i elemzőknek sosem tetszett a vállalat hatalmas raktárkapacitása, inkább az eBay nem megfogható szerteágazó rendszerét tekintették sikeresnek, de az Amazon alaposan rácáfolt erre, mikor 23 százalékkal megnövelte bevételét, és ennek hatására 40 centtel emelkedett részvényei ára.

Az új elképzelés nem is annyira új, a cég eddig is kiszolgált külsős vállalkozásokat, amennyiben azok oldalain keresztül hirdették termékeiket. A most kitalált üzleti modell ezt egy nagy lépéssel vinné tovább, a máshol, például az eBayen megvásárolt termékeket is raktározhatják a vállalatok náluk, és a kiszállításért is ők felelnének. Az árumozgás valós gond, nem véletlen, hogy az amerikai posta májustól teljesen átszervezi szolgáltatásait, és a légifuvarozás megújítása mellett megszünteti a kisebb csomagok, levelek hajón történő nemzetközi szállítását.

A több százezer négyzetmétert birtokló Amazon világszerte 20 nagy elosztó központtal rendelkezik, és nemhogy csökkentené, hanem növelné ezt a kapacitást. A jelek szerint a tárolás jó üzlet, a cég üzleti adatokat tároló S3 szolgáltatása tavaly júliusban 800 millió tételt jegyzett, most áprilisban már 5 milliárdot. Ez jó példa arra, miért nevezik az elemzők az új struktúra szerint dolgozó vállalatot Amazon 2.0-nak, a hangsúly az egyszerű online kiskereskedelmi tevékenységről egyre inkább a jól kifizetődő bérszolgáltatások felé tolódik el, ami profilváltással felérő folyamat.
Kulcsszavak: eBay Amazon

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01