Amazon 2.0: szövetség mindenkivel
Az új elképzelés nem is annyira új, a cég eddig is kiszolgált külsős vállalkozásokat, amennyiben azok oldalain keresztül hirdették termékeiket. A most kitalált üzleti modell ezt egy nagy lépéssel vinné tovább, a máshol, például az eBayen megvásárolt termékeket is raktározhatják a vállalatok náluk, és a kiszállításért is ők felelnének. Az árumozgás valós gond, nem véletlen, hogy az amerikai posta májustól teljesen átszervezi szolgáltatásait, és a légifuvarozás megújítása mellett megszünteti a kisebb csomagok, levelek hajón történő nemzetközi szállítását.
A több százezer négyzetmétert birtokló Amazon világszerte 20 nagy elosztó központtal rendelkezik, és nemhogy csökkentené, hanem növelné ezt a kapacitást. A jelek szerint a tárolás jó üzlet, a cég üzleti adatokat tároló S3 szolgáltatása tavaly júliusban 800 millió tételt jegyzett, most áprilisban már 5 milliárdot. Ez jó példa arra, miért nevezik az elemzők az új struktúra szerint dolgozó vállalatot Amazon 2.0-nak, a hangsúly az egyszerű online kiskereskedelmi tevékenységről egyre inkább a jól kifizetődő bérszolgáltatások felé tolódik el, ami profilváltással felérő folyamat.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.