A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
A Microsoft történetében is rekordnak számító tranzakció révén a vállalat felveheti a versenyt az online reklámozás területén az olyan riválisokkal, mint a Google vagy a Yahoo. A résztvevőket elsősorban ez utóbbi érdekelte, hiszen korábban felröppentek a hírek, hogy akár 40-50 milliárd dollárt adna a Microsoft a Yahoo-ért. A szoftveróriás azonban a jelek szerint más utat választott, a már bevezetett Yahoo felvásárlása helyett saját reklámbirodalmat épít ki. Yusuf a helyzetet tisztázó válasza, miszerint a dolgok jelenlegi állása szerint úgy látja, hogy „minden együtt van” ahhoz, hogy belevágjanak a nagyléptékű online reklámpiaci tevékenységbe, éppen a Goldman Sachs elemzője, Anthony Noto Yahoo-felvásárlást firtató kérdésére hangzott el. A piacon minden bizonnyal jelentős változások kezdődnek majd meg, de az új szereplőknek keményen kell versenyezniük, mivel a Google ilyen jellegű bevételei jelen pillanatban háromszor gyorsabban nőnek, mint a Microsoft vagy a Yahoo esetében.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- Csak jövőre jön Európába a Zune
- Bizonytalan európai Zune-premier
- Átértelmezi az asztali PC fogalmát a Microsoft
- Egymillió eladott Zune
- Big Brother szoftvert barkácsol a Microsoft
- A Microsoft és Vietnam szoftverkalózkodás elleni egyezményt írt alá
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.