Egyre növekvő kihívásokkal állnak szemben az adatközpontok
A felmérésben adott válaszokból kiderül, hogy a szerverek, alkalmazások és operációs rendszerek egyre növekvő aránya nagymértékben hozzájárul az adatközpontok összetettségéhez. A válaszadók 85 százaléka gondolja úgy, hogy az adatközpontok komplexitása a szerverek és alkalmazások növekvő számának köszönhető. Továbbá 80 százalék a menedzsment során alkalmazott eszközök számának növekedését is megjelöli okként, és 72 százalék pedig az operációs rendszerek mennyiségének növekedését is felelőssé teszi az adatközpontok egyre bonyolultabbá válásáért.
A megkérdezettek 74 százaléka szerint az összetett környezetek kezelésénél az egyik legnagyobb problémát a létszámcsökkentés jelenti. A válaszadók 50 százaléka az emberi hibát említette az adatközpont váratlan leállásának egyik fő okaként. A felmérésből az is kiderül, hogy a leállásokat leggyakrabban az alkalmazások hibája, emberi hiba vagy hardverproblémák okozzák, mindez azt jelzi, hogy nagyobb mértékben központosított és automatizált eszközökre van szükség az alkalmazások elérhetőségének javítására.
A válaszadók 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kezelési eszközök növekvő száma jelentős kihívást jelent, így mindenképpen szükség lenne az egységesítésre, standardizálásra. Azoknak a válaszadóknak, akik átlagban kilenc szervert és alkalmazás-kezelési eszközt használnak, mintegy 56 százaléka tervezi az alkalmazott eszközök számának konszolidálását. Ennek legfőbb szempontjai pedig a funkcionalitás vagy a teljesítmény, a költségek, illetve az alkalmazott platform.
A folyamatoknak a bonyolultság csökkentésére történő szabványosítása érdekében a válaszadóknak 99 százaléka tervezi az ITIL/ITSM alkalmazását. 18 százalékuk már alkalmazza, 52 százalékuk jelezte, hogy folyamatban van náluk, 20 százalék egy éven belül, 9 százalék pedig az elkövetkező 3 évben tervezi az alkalmazást.
Az IT szakemberek az ITIL alkalmazása mellett további kezdeményezéseket is indítanak, vagy már indítottak az alábbi területeken:
- A tárolás felosztása és erőforrás-menedzsment (78 százalék)
- Virtuális szerver menedzsment (80 százalék)
- Tárolási kapacitás menedzsment (68 százalék)
- Üzletmenet folytonosság és visszaállítás (68 százalék)
- Alkalmazáselérhetőség (64 százalék)
Az adatközpontok összetettségének leküzdésére a Symantec azt javasolja a vállalatoknak, hogy egyrétegű infrastruktúra szoftveren végezzék el a szabványosítást, amely minden nagyobb tárolási és szerverplatformot támogat, így megvédhetik alkalmazásaikat és információikat, növelhetik az adatközpont szolgáltatási szintjét, növelhetik a tárolási és szerver kihasználhatóságot, és csökkenthetik a működési költségeket.
„Manapság az adatközpontok intenzív, és egyre növekvő nyomás alatt állnak” – mondta Kris Hagerman, a Symantec Data Center Management csoport elnöke. „Amennyiben az adatközpontok meg akarnak felelni a velük szemben támasztott elvárásoknak az átfogó védelem és a kulcsfontosságú alkalmazások elérhetőségének tekintetében, miközben költségvetésük sajnálatos módon egyre csökken, vissza kell szerezniük az irányítást az adatközpont felett, valamint meg kell állítaniuk az egyre növekvő és eltérő rendszerek és eszközök áradatát, amelyek már nem működtethetőek együtt. A Veritas adatközponti szoftver az iparág egyetlen olyan szoftvere, amely valóban több platformú, vagyis a vezető adatvédelmi, tárolás-kezelési és magas elérhetőséget biztosító megoldásaink minden jelentős operációs rendszert, tárolási platformot és adatbázist támogatnak. Ez egy rendkívül hatékony fegyver az adatközpontok összetettségének legyőzésére.”
- A Data Center Report egy két részből álló tanulmány, amely bemutatja a legfőbb trendeket és kihívásokat az adatközpontok kezelésének területén. A kutatást 2007 áprilisában végezték, és első részében több mint 500 válaszadót kérdeztek meg Észak-Amerika, Európa és az Ázsia-Csendes-óceáni térség piacain tevékenykedő nagyvállalatok részéről.
Kapcsolódó cikkek
- Symantec Endpoint Protection nyilvános béta verzió
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Vegyes vállalatot hoz létre a Huawei Technologies és a Symantec
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Symantec adatközpont automatizálás Veritas Server Foundation megoldással
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.