Banki CRM: személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálás
Jövő évtől már az összes vezető lakossági bank ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerre építve szolgálja ki ügyfeleit Magyarországon. A banki adatvagyon hatékony kezelésén alapuló rendszer révén az ügyfelek személyre szabott, gyors és hatékony kiszolgálása válik lehetővé. Mindennek alapját az elmúlt években bevezetett, vagy éppen most bevezetésre, megújításra kerülő ún. banki CRM rendszerek adják. A banki operatív CRM rendszereket szállító Scale Solutions szerint jövőre befejeződik a vezető bankok ügyfél-kiszolgálási rendszereinek korszerűsítése, és ennek nyertesei az ügyfelek lesznek.
„A banki ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerek elterjedésének egyértelmű nyertesei az ügyfelek – mondta Bacsek Péter, a jelenleg is több hazai CRM projekt bevezetésén dolgozó Scale Solutions társult partnere. „A rendszerek megadják mindazt a támogatást, ami az ügyfél fronton, az ún. front office-ban dolgozó munkatársaknak szükséges az ügyfelek maradéktalan kiszolgálásához. A számítógépes felületre összeállított és egyszerre megjeleníthető adatok alapján a banki ügyintéző pillanatok alatt áttekintést nyer az adott ügyfélnek a banknál vezetett folyószámlájáról, hiteleiről, bankkártyáiról. Mindezek alapján rövid idő alatt tud az ügyfélnek testre szabott, személyes szolgáltatást ajánlani, kérdéseire a legmegfelelőbb válaszokat adni. Tapasztalatunk szerint a CRM rendszerek alkalmazása a stratégiailag tudatosan gondolkodó bankok közös ismertetőjele” – mondta Bacsek Péter.
A CRM rendszerek elterjedését sokan a kereskedelmi bankok fejlődésének egyik legfontosabb mérföldkövének tartják. Ezek a rendszerek teszik ugyanis lehetővé, hogy a bankok ne általános csomagokkal és ajánlatokkal bombázzanak mindenkit, hanem az adott célcsoport szokásainak és igényeinek leginkább megfelelő javaslatokat tehessenek. Ennek alapját a tudatos szegmentálás adja, ezt követheti a megfelelő számítástechnikai rendszer kiépítése és az ügyintézők felkészítése. A bankok nem kis mértékben támaszkodnak a munka során azokra a szakmai ismeretekre, melyeket elsősorban a piaci módszerekben élenjáró telekommunikációs cégek már bevezettek.
A CRM rendszerek bevezetése gyakran banki kultúraváltást is eredményez. A szoftveres háttér megléte ugyanis nemcsak lehetővé teszi, de fel is tételezi az ügyfélre szabott viselkedést, leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézési, értékesítési folyamatot. A bankon belüli folyamatok átláthatóbbá és jobban mérhetővé válnak, ami lehetővé teszi a követelményrendszer egységesítését, a számonkérést, az ösztönzést, az esetleges hiányosságok azonosítását és gyors kiküszöbölését. Mindennek eredményeként tudatosabb gazdálkodás zajlik a bankok számára egyik legfontosabb értékkel, a banki adatvagyonnal. A felesleges megkeresések kiszűréséből és a célzott megkeresések növeléséből pedig az ügyfelek közvetlenül is profitálnak.
„Általában olyan CRM programok megvalósítását javasoljuk ügyfeleinknek, amelyek egymást követő, kis lépésekben teszik lehetővé a kívánt célok elérését.” – mondta Bacsek Péter. „Ezek jellemzően 3-6 hónapos implementációs lépéseket jelentenek, amelyek megvalósulása már önmagukban hoznak üzleti eredményeket. Egy-egy ilyen komponens megtérülése akár egy év is lehet, míg a teljes program megvalósulása esetén 3-4 éves megtérülési idővel számolhatunk. Jelenleg két nagy lakossági bank operatív ügyfélkapcsolati rendszerének kidolgozását és telepítését végezzük”- mondta Bacsek Péter.
Ma már a 10 legnagyobb lakossági bank mindegyike rendelkezik ilyen rendszerrel, vagy jelenleg dolgozik ezek kiépítésén. Ezek jótékony hatását várhatóan már 2008-ban is érzékelni fogják a banki ügyfelek a lerövidülő várakozási idő, a testre szabott ajánlatok és a gyorsabb kiszolgálás formájában. Abban is bízni lehet, hogy a CRM rendszerek bevezetése révén minőségileg is javul az ügyintézők és az adott ügyfél közötti kapcsolat, hiszen valóban a leglényegesebb dolgokra tudnak majd találkozásukkor koncentrálni.
- A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás különböző területein nyújtanak a tervezéstől a megvalósításig terjedő támogatást, építve a szinergiák nyújtotta lehetőségekre. A csoport erejét a tagok egyéni és a közös szakmai tudása, a komplex problémakezelés képessége és az innovatív gondolkodás adja. A csoport ügyfélkörét a magyarországi és a közép-kelet-európai régió vezető pénzintézetei alkotják.
Kapcsolódó cikkek
- Védelem az e-bankinghez
- Új lehetőségek a Microsoft Dynamics CRM 4.0-val
- 20 éves az ACT! - a számítógépes vevőkapcsolat-kezelés klasszikusa
- Gartner-tanulmány a szoftverpiacokról
- Integrált banki megoldást fejleszt az SAP és a Callata˙ & Wouters
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
- 81 százalékkal nőtt a bankokat támadó hackerek száma
- Értékes üzleti lehetőségek a Microsoft partnereinek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.