Magyar Telekom: a karcsúsítás 2008 végéig folytatódik
Ma sajtótájékoztatón mutatkozott be a Magyar Telekom 2008. január 1-jétől felálló hétfős, új vállalatirányítási menedzsmentje. Tagjai: Christopher Mattheisen vezérigazgató; Thilo Kusch gazdasági vezérigazgató-helyettes; Somorjai Éva humánerőforrás vezérigazgató-helyettes, Winkler János vezérigazgató-helyettes, a fogyasztási piacért felelős lakossági üzletág vezetője; Papp István vezérigazgató-helyettes, a vállalati szolgáltatások üzletág vezetője; Simó György vezérigazgató-helyettes, az új (expanziós) üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezetője; Maradi István, műszaki vezérigazgató-helyettes (CTO).
Mattheisen szerint a vállalatnak gyorsan kell alkalmazkodnia a jelentősen változó piachoz, hatékonysági és a felgyorsult konvergenciatrendből adódó kihívásokra a megfelelő válaszokat kell adnia. Ehhez az új struktúrához kell a Magyar Telekomnak hatékonyan idomulni, adaptálódni.
Somorjai Éva elmondta, hogyaz átalakításazzal jár, hogy a jövő év végéig 15%-os létszámcsökkentést hajtanak végre, a vezetői pozíciók száma több mint egyharmadával, 38%-kal csökken. A folyamatos, ütemes létszámcsökkenés hatására a számítások szerint a most 12300 fős vállalat mintegy 1800 főtől válik meg 2008. december 31-ig. A vállalat továbbra segíteni kívánja az elbocsátott munkatársak újraelhelyezkedését. Erre szolgál az Eélyprogram 2008.
A cégnevek közül várhatóan eltűnik a T-Com, lesz viszont T-Home. A T-Mobile név érintetlen marad, a T-Online név megtartásáról/elhagyásáról még nincs döntés (lásd például emailcímek stb.).
A Prím Online kérdésére Papp István elmondta: a kkv szektor segítésére rövidesen új, célirányos szolgáltatási modelleket kívánnak bevezetni, megfizethető áron új üzleti modelleket alakítanak ki a kisvállalkozások részére. Maradi István kérdésemre azt válaszolta, hogy bár a PKI Távközlésfejlesztési Intézetet is érinti az összességében és átlagában 15%-os létszámleépítés, nincs szó az intézet át- vagy kiszervezéséről.
A mai nap további Magyar Telekom vonatkozású eseménye: a távközlési szolgáltató újabb hét és fél évvel hosszabbította meg a 2008. november 4-én lejáró, a 900 MHz-es frekvenciahasználatra vonatkozó mobil koncessziós szerződését, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal kötött megállapodás értelmében. Az egyezséggel egyidejűleg a telekommunikációs társaság vállalta, hogy nagyarányú beruházásokkal tovább növeli a mobil szélessávú lefedettséget.
A Magyar Telekom és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából eljáró Nemzeti Hírközlési Hatóság között lezajlott hosszas egyeztetések sikerrel zárultak, így a 900 MHz-es frekvenciasáv használatára vonatkozó koncessziós szerződés 2008. november 4. után további 7 és fél éven át érvényben marad. A Magyar Telekom a 10 milliárd forintos koncessziós díj megfizetése mellett vállalja, hogy a következő két évben legalább 20 milliárd forintot fordít az ország mobil szélessávú lefedettségének további fokozására.
Az egyeztetések sikeréhez nagymértékben hozzájárult, hogy a Magyar Telekom és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselői a tárgyalások során a legfontosabb kérdésben mindvégig azonos álláspontot képviseltek: egyetértettek abban, hogy a mobil szélessáv fejlesztése kulcsfontosságú az esélyegyenlőség megteremtésében, a digitális írástudatlanság felszámolásában, a hátrányos helyzetű térségek felzárkóztatásában, s így a valódi információs társadalom megteremtésében és az ország versenyképességének fokozásában.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom továbbjutott a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán
- Sok érdeklődő a Telekom Slovenijére, a Deutsche Telekom a Magyar Telekom révén is pályázik
- Ismét a Magyar Telekom a legjobb a hazai cégek elszámoltathatósági rangsorában
- Concorde: a vártnál borúlátóbb a Magyar Telekom
- Az MTelekom regisztrált a Telekom Slovenije privatizációs tenderén
- Egyesült a T-Online hozzáférési üzletága és az Emitel a Magyar Telekommal
- A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel a létszámleépítésről
- A Magyar Telekom a Telekom Slovenije privatizációs pályázói között?
- Átalakítja szervezeti struktúráját a Magyar Telekom
- A Magyar Telekomé az elsőség a tőzsdei átláthatósági ranglistán
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.