Magyar Telekom: a karcsúsítás 2008 végéig folytatódik

Kovács Attila, 2007. november 8. 13:55

Ma sajtótájékoztatón mutatkozott be a Magyar Telekom 2008. január 1-jétől felálló hétfős, új vállalatirányítási menedzsmentje. Tagjai: Christopher Mattheisen vezérigazgató; Thilo Kusch gazdasági vezérigazgató-helyettes; Somorjai Éva humánerőforrás vezérigazgató-helyettes, Winkler János vezérigazgató-helyettes, a fogyasztási piacért felelős lakossági üzletág vezetője; Papp István vezérigazgató-helyettes, a vállalati szolgáltatások üzletág vezetője; Simó György vezérigazgató-helyettes, az új (expanziós) üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezetője; Maradi István, műszaki vezérigazgató-helyettes  (CTO).  

Mattheisen szerint a vállalatnak gyorsan kell alkalmazkodnia a jelentősen változó piachoz, hatékonysági és a felgyorsult konvergenciatrendből adódó kihívásokra a megfelelő válaszokat kell adnia. Ehhez az új struktúrához kell a Magyar Telekomnak hatékonyan idomulni, adaptálódni.

Somorjai Éva elmondta, hogyaz átalakításazzal jár, hogy a jövő év végéig 15%-os létszámcsökkentést hajtanak végre, a vezetői pozíciók száma több mint egyharmadával, 38%-kal csökken. A folyamatos, ütemes létszámcsökkenés hatására a számítások szerint a most 12300 fős vállalat mintegy 1800 főtől válik meg 2008. december 31-ig. A vállalat továbbra segíteni kívánja az elbocsátott munkatársak újraelhelyezkedését. Erre szolgál az Eélyprogram 2008.

A cégnevek közül várhatóan eltűnik a T-Com, lesz viszont T-Home. A T-Mobile név érintetlen marad, a T-Online név megtartásáról/elhagyásáról még nincs döntés (lásd például emailcímek stb.).

A Prím Online kérdésére Papp István elmondta: a kkv szektor segítésére rövidesen új, célirányos szolgáltatási modelleket kívánnak bevezetni, megfizethető áron új üzleti modelleket alakítanak ki a kisvállalkozások részére. Maradi István kérdésemre azt válaszolta, hogy bár a PKI Távközlésfejlesztési Intézetet is érinti az összességében és átlagában 15%-os létszámleépítés, nincs szó az intézet át- vagy kiszervezéséről.

A mai nap további Magyar Telekom vonatkozású eseménye: a távközlési szolgáltató újabb hét és fél évvel hosszabbította meg a 2008. november 4-én lejáró, a 900 MHz-es frekvenciahasználatra vonatkozó mobil koncessziós szerződését, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal kötött megállapodás értelmében. Az egyezséggel egyidejűleg a telekommunikációs társaság vállalta, hogy nagyarányú beruházásokkal tovább növeli a mobil szélessávú lefedettséget.

A Magyar Telekom és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából eljáró Nemzeti Hírközlési Hatóság között lezajlott hosszas egyeztetések sikerrel zárultak, így a 900 MHz-es frekvenciasáv használatára vonatkozó koncessziós szerződés 2008. november 4. után további 7 és fél éven át érvényben marad. A Magyar Telekom a 10 milliárd forintos koncessziós díj megfizetése mellett vállalja, hogy a következő két évben legalább 20 milliárd forintot fordít az ország mobil szélessávú lefedettségének további fokozására.

Az egyeztetések sikeréhez nagymértékben hozzájárult, hogy a Magyar Telekom és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselői a tárgyalások során a legfontosabb kérdésben mindvégig azonos álláspontot képviseltek: egyetértettek abban, hogy a mobil szélessáv fejlesztése kulcsfontosságú az esélyegyenlőség megteremtésében, a digitális írástudatlanság felszámolásában, a hátrányos helyzetű térségek felzárkóztatásában, s így a valódi információs társadalom megteremtésében és az ország versenyképességének fokozásában.

Kulcsszavak: +céginfo Magyar Telekom

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01