"Flicker-kód" és ujjlenyomat az online bankolás területén
Az új rendszert a Biel (Svájc) székhelyű AXSionics cég fejlesztette ki, a megfelelő IT megoldást pedig a Siemens IT szolgáltató ágazata, a Siemens IT Solutions and Services (SIS) valósítja meg és működteti. Ennek két kulcsfontosságú eleme az ún. flicker („villódzó“) kód, amelyet a bank küld az ügyfél képernyőjére hat mező formájában, melyek színe gyorsan változik feketéről fehérre és vissza. A másik az ügyfél bankkártyaméretű ID-kártyája, azaz internetigazolványa, amely kétféle optikai szenzorokkal van ellátva, és tulajdonosának ujjlenyomat-információit is tárolja.
Amikor az ügyfél az általa kezdeményezett átutalási tranzakció adatait a bank internetportálján keresztül bevitte, személyazonosságának és a tranzakciónak a megerősítésére képernyőjének egy kis területén megjelenik a hat mezőből álló flickerkód. Ez kódolt formában tartalmazza a bankhoz beérkezett átutalási megbízást és a hozzá tartozó tranzakciós sorszámot (TAN). Az ügyfél ekkor internetigazolványa ujjlenyomatolvasó szenzoros csíkján végighúzza ujját, majd a kártyát a képernyőn villódzó flickerkód elé tartja. (A fehér-fekete színek változása ahhoz hasonlóan hordozza a kódolt információt, mint a morzeábécé esetén a pont és a vonal). Ha a kártyán tárolt és a szenzorok által érzékelt ujjlenyomat egyezik, akkor a kártya optikai szenzorai a képernyőről leolvassák, a kártyában lévő integrált áramköri lapka pedig dekódolja a flickerkód tartalmát (a tranzakció adatait és a TAN-t), és az megjelenik a kártya kijelzőjén. A tranzakció jóváhagyása úgy történik, hogy az ügyfél a TAN-t begépeli a PC-jén. Az ujjlenyomat-információkat csak a kártya tárolja, a bankközpont nem. A rendszert, amely kiegészítő szoftver nélkül minden szokásos PC-n és laptopon telepíthető, már több svájci és német bank teszteli.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus számlabemutatási és kiegyenlítési rendszert vezetett be a Generali
- Megújult a Budapest Internetbank
- Oracle banki szoftver kisebb pénzintézeteknek is
- Adatszivárgás ellen a bankok is védhetők
- Biztonságos online bankolás Boot CD-vel
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- A Postbank is a Novell megoldásait választotta
- Onlinet - az idén 900 millió forint bevétel
- Mobiltelefonos nemzetközi átutalások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.