Felére csökkentette a PS3 előállítási költségeit a Sony
Az eredeti 60 GB-os PS3 minden egyes darabja mintegy 800 dollárjába került a Sony-nak a 2006. novemberi amerikai premier idején, most viszont szakértői számítások szerint a különböző, jelenleg gyártás alatt álló modellek átlagos előállítási ára 400 dollár körül van. Eközben a 80 GB-os verzió 499, a 40 GB-os új alapváltozat pedig 399 dollárba kerül a tengerentúlon, vagyis ha hinni lehet az elemzői becsléseknek, a Sony jó úton van afelé, hogy teljesítse tervét és idén már profitot hozzon neki az utolsó generációs játékkonzol. Az előállítási költségek lefaragásában oroszlánrésze volt az új csiptechnológiának, valamint annak is, hogy a cég az újabb modellekbe már nem szerelte be azokat a lapkákat, amelyek a PS2-játékokkal való kompatibilitást biztosították. Ennek persze az is az oka, hogy a legnagyobb nyereséget hozó új játékprogramok eladásait kívánják ily módon felfuttatni.
A PlayStation 3 forgalma a kezdeti nehézségek után 2007 vége felé jelentősen fellendült, köszönhetően az árcsökkentéseknek, illetve a Nintendo Wii tengerentúli készlethiányának. Mivel a gyártási költségek csökkenése miatt a PS3 egyre kevesebb veszteséget termel, az eladott játékprogramok pedig profitot hoznak, elemzők szerint az idei pénzügyi évben a Sony játékrészlegének vesztesége a tavalyi 2,1 milliárd dollárról 1,4 milliárdra fog mérséklődni.
Kapcsolódó cikkek
- DivX-filmek a Sonytól
- Új Sony szórakoztató PC-k a CES 2008 rendezvényen
- A200 - a Sony bemutatja az A100 DSLR utódját
- A Sony BMG katalógusa is mp3-ban - vége a DRM-nek?
- Új Sony Cyber-Shot S730
- Noteszgépek Intel mobil Penryn processzorokkal
- Cyber-shot S730: újabb kompakt fényképező a Sonytól
- A Sony is abbahagyja a rear-projection tévék gyártását
- A Sony húz hasznot a Nintendo Wii-hiányból
- A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.