Jól vizsgázott az új börtön-informatikai rendszer
Az első negyven fogvatartott befogadása egyidejűleg azt is jelentette, hogy 2008. január 15.-én megkezdődött az PPP konstrukcióban létesült tiszalöki börtön informatikai rendszerének éles alkalmazása is.
Az Atigris Zrt. irányításával létrehozott korszerű Microsoft alapú informatikai infrastruktúra szolgáltatásainak nagy részét már tavaly ősz óta eredményesen használta a mintegy 280 fős személyzet, a „börtönüzem” beindítására való felkészülés során. A büntetés-végrehajtás informatikai szakemberei és az Atigris Zrt. rendszermérnökei színvonalas együttműködésének köszönhetően, a próbaüzem időszakában sikerült elhárítani a rendszer folyamatos és biztonságos működését veszélyeztető valamennyi felszínre került problémát, így a rendszer mára megbízható eszközévé vált a büntetés-végrehajtási szakfeladatok támogatásának.
Az infrastruktúra kialakítására a büntetés-végrehajtás informatikai rendszerének átfogó korszerűsítésével párhuzamosan és azzal összehangoltan került sor, így - az ország bv. intézetei közül elsőként - Tiszalökön már az új architektúrának megfelelő, és a központosított szolgáltatásokat is felhasználó, távmenedzselhető rendszer jött létre.
Kapcsolódó cikkek
- LLP integrált informatikai megoldás utazási irodák számára
- Új üzleti portál az Atigristől
- Újabb piacokat hódíthat meg az egyik legelterjedtebb magyar szoftver
- Új informatikai rendszer a vasútnak
- Speciális célszoftver festékkereskedőknek
- Tovább csökken a papírmunka
- Önkormányzati beszerzések új módszerrel
- IFS Applications Oroszország vezető MRO központjánál
- Már itthon is elérhető az IFS Applications 7.5
- Patchlink Corporation + SecureWave SA = Lumension Security
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.