Beérett a Montana innovációs befektetése
A Montana 2007-ben 3,8 milliárd forint árbevétellel, 187 millió forint kutatás-fejlesztési költség mellett is várhatóan megőrzi tavalyi, 100 millió forintos, leányvállalatával, a Noreg Kft.-vel konszolidált pénzügyi eredményét. A Montana kiemelkedő sikerei közé tartozik a szolgáltatások 63%-os részarányának elérése, amely fontos stratégiai célként szerepelt a vállalat 2007-es terveiben. A Montana saját fejlesztésű irat- és dokumentumkezelő megoldásából, a MonDoc Systemből származó árbevétel kiemelkedő - 250 százalékos - növekedésével elérte a 730 millió forintot.
A Montana Zrt. saját fejlesztésű MonDoc System elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszere látja el a központi, integrált ügyviteli és dokumentumkezelő feladatokat a 2007. december 21-én átadott schengeni információs rendszerben. A rendszer megvalósítja a különböző nemzetközi hatóságok strukturált együttműködését, ezáltal a keresett személyek, körözési vagy beutazási, tartózkodási tilalmak adatainak nemzetközi bűnügyi információcseréjét, és az ehhez kapcsolódó ORFK belső ügyviteli folyamatait támogatja. A tavalyi évben továbbfejlesztett, és adatbázis tekintetében platformfüggetlenné vált MonDoc System 2007 végén egy új Portál modullal is bővült, amelynek segítségével támogatja az elektronikus ügyintézést az interneten, az Ügyfélkapun keresztül. A MonDoc System 2006-ben elért, előző évhez viszonyított árbevételén alapuló 70 százalékos növekedéshez képest is kiugróan magas a 2007-ben realizált 250 százalékos növekedés.
2007-ben bevezetésre került a hazai piacon a MonFlow, az egyetlen olyan hazai fejlesztésű, grafikus felület alatt működő, konfigurálható munkafolyamat támogató rendszer, amely egyenrangú párja a nagy nemzetközi szoftvergyártók hasonló, de összehasonlíthatatlanul drágább szoftvereinek. Az új megoldás már a bevezetés első évében mérhető árbevételt realizált, 2008-ban pedig kulcsfontosságú termékként szerepel a Montana értékesítési terveiben.
A vállalat Montana Quality Support és Montana Quality IT Integrátor (szerviz, IT integráció) együttes forgalma 14,8 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, köszönhetően hűséges partnereinek, mint például a
Tesco, a GM, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. és az EDS mellett sok kis- és közép vállalati ügyfélnek is, továbbá a Montana Quality Mérnökök magas szintű képzettségének és minőségi, megbízható
munkájának.
A Montana közel egy évtizede döntött saját fejlesztésű termékportfoliójának kialakítása mellett, amely jó stratégiának bizonyult. Évről évre folyamatos növekedéssel sikerül egyre jobb eredményt elérni az árbevétel átrendeződése területén, a növekedés fenntartását pedig továbbra is a nagy beruházásigényű, innovatív termékfejlesztés jelenti. A Montana 2008-ban is, egyfajta szakmai műhelyként, belső projektekben komoly összegeket áldoz termékfejlesztésre, valamint az új termékek piaci bevezetésére, elsősorban a dokumentumkezelés és a szövegbányászat területén.
Kapcsolódó cikkek
- Autodesk: felvásárlással fejleszti szerkezettervezési iparágát
- Partnereit díjazta az SAP Hungary
- A Sony Ericssoné a magyar mobilkészülék-piac negyede
- Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben
- A HP fizetett a megfigyelt újságíróknak
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- A Konica Minolta kiadta 2007 első három negyedévének pénzügyi eredményeit
- A Microsoft ajánlata megosztotta a Yahoo igazgatótanácsát
- Peter Geytenbeek a Symantec új regionális igazgatója
- Új ügyvezető az Avid Technology Video részlegének élén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.