Kettéválik a Motorola
A Motorola történetében nem ismeretlen a vállalatrészek leválasztása és összeolvasztása, mégis meglepetés, hogy a cég két külön vállalattá alakul át. Az egyik a mobiltelefonokkal foglalkozó részleg, a másik a maradék, vagyis főként szélessávval és hálózatokkal foglalkozó egység munkáját viszi tovább. Ez utóbbi vállalat lesz a nagyobb, mivel ide tartoznak az IP videó, vezetéknélküli hálózat, kábeltévés set-top berendezések és a szélessávú hálózati infrastruktúra területek. A Motorola már januárban célzott rá, hogy elkülöníti mobiltelefon részlegét, ám akkor még nem hozták meg az egyértelmű döntés, és időpont sem hangzott el, így csupán futó ötletnek tűnt a felvetés. Tény, hogy a hálózati vállalatban sokkal nagyobb profitlehetőséget látnak az elemzők, így ennek fejlődését visszahúzta a mobilcsoport. A tervek szerint mindkét vállalat tőzsdei szereplő lesz, így átlátható működésük mellett jóval célzottabb befektetést tesznek lehetővé a pénzügyi szereplők számára, mondta Greg Brown, a Motorola vezérigazgatója. Bár erről nem beszélt a cég vezetése, de az elemzők ezt úgy fordítják le, hogy a Motorola lehetőséget ad magának arra, hogy megfelelő vételi ajánlat esetén értékesítse az egész telefonos részleget, és kiszálljon a mobiltelefon készülékek piacáról.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
- Tetemes veszteség, elhalasztott intézkedések a Motorolánál
- Elbocsátások, Android-fejlesztések a Motorolánál
- Csekély nyereséget termelt és megőrizte 3. helyét a mobilpiacon a Motorola
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.