Ma ITT: elfogadták a Szabadkai Nyilatkozatot

MTI Sajtóadatbank, 2008. március 31. 08:47

A Magyarság az Információs Társadalomért Testület (Ma ITT) Vajdaságban megrendezett 4. konferenciáján, pénteken elfogadták a Szabadkai Nyilatkozatot, amely megfelelő keretet teremt a magyar-magyar kapcsolatokban rejlő potenciál kiaknázásához - mondta el Csepeli György, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közpolitikai igazgatója.

Hozzátette: a szaktárca az eMagyar pontok és a konferencia támogatásával feladatának tekinti az összmagyarság közötti információáramlás biztosítását, a szomszédos országokban élő magyarokat az anyaországtól elválasztó információs szakadék felszámolását, így a külhoni magyar közösségek megerősödésének elősegítését és versenyképességének fokozását.

A nyilatkozat felkéri a magyarországi kormányzati és szakmai szervezeteket, hogy - a határon túli partnerekkel közösen - tevékenységükkel, rendelkezésre álló eszközeikkel, erőforrásaikkal és egyedi programjaikkal segítsék elő a Magyar-magyar Platform céljainak megvalósulását.

Csepeli György kiemelte: a Ma ITT javasolja, hogy a gazdasághoz hasonlóan az oktatási, kutatásfejlesztési, kulturális, környezetvédelmi, önkormányzati és egyéb ágazati területeken is támogassák és vegyék igénybe az eMagyar Pontokra épülő Magyar-magyar Platform nyújtotta lehetőségeket.

Az is cél, hogy az ágazatközi és regionális együttműködésben rejlő előnyök hasznosulása érdekében folyamatos információcsere és minőségi tartalomfejlesztés valósuljon meg az emagyar.net felület nyújtotta on-line szolgáltatások igénybevételével.

Csepeli György szerint kiemelt feladat, hogy a határon túli szervezetek régiójuk fejlesztése során a prioritásokat a stratégiai irányelvekkel összhangban alakítsák, és vállaljanak koordinátor szerepet a platform ágazati tevékenységében, továbbá az érintett szervezetek vegyenek részt az európai területi és határ menti együttműködési projektekben és regionális kezdeményezésekben.

A GKM közpolitikai igazgatója utalt arra, hogy az eddigi eredményekre - több mint 300 eMagyar pont, és emagyar.net-portál - alapozva jött létre a Magyar-magyar Platform (M2 Platform), az eRegio Hálózat, a szakmai szervezetek és a programot irányító intézmények közös kezdeményezéseként, a szaktárca támogatásával.

A platform a Kárpát-medencében és a diaszpórában élő magyarság virtuális egyesítését, a magyarság információs társadalomba tagozódását tűzte ki célul.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14