Írországban majdnem mindenki netezik, Albániában szinte senki
A Gfk napokban közzétett tanulmányából kiderül, hogy 2008 első negyedévében Írországban és a skandináv államokban használták a legtöbben a világhálót, a szigetországban a 14 éven felüliek 88%-a, Finnországban 81%, Norvégiában 76%, Dániában és Svédországban pedig a lakosság 76 illetve 73%-a csatlakozott rendszeresen a webre. Nyugat-európai viszonylatban Máltán a legrosszabb a helyzet, aholis az állampolgároknak csupán a negyede él a világháló nyújtotta lehetőségekkel. Sajnos, Magyarország sem büszkélkedhet ezen a téren, ám itt a Máltainál magasabb értéket mért a Gfk, a felmérés szerint hazánkban 37%-kra tehető az internethasználat mértéke. A legelkeserítőbb eredmények azonban a balkánon születtek, a tanulmány szerint az albánoknak csupán az 1%-a internetezik. Kelet-Európában Szlovénián és Észtországon kívül az összes más országban a lakosságnak kevesebb mint a fele lép fel rendszeresen a webre.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
- Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.