Mobilitás és multimédia-platform: 36,7 milliós NKTH-támogatás
Mintegy 40 infokommunikációs kutató-fejlesztő társaság, illetve szervezet létrehozta a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platformot, amit a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) 36,7 millió forinttal támogat.
Pukler Gábor, a Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a platform létrehozatalában jelentős szerepet játszott a 2007. december 17-én alakult klaszter, amely tavaly év végén indult az NKTH által, a nemzeti technológiai platformok létrehozatalára kiírt pályázaton.
A pályázatra beérkezett 61 pályaműből a klaszter technológiai platformra vonatkozó pályázata nyerte el a támogatást.
Az elnök elmondta: a platform szorosan együttműködik a klaszterral, amely mint egy menedzsment szervezet, megvalósítja a platform által kidolgozott stratégiát.
Az eseményen közölték: a klaszter megalakulása óta 10 kutatás-fejlesztési, főként az egészségüggyel, ezen belül az idősgondozással, illetve a helyfüggő, például közlekedési informatikai szolgáltatásokkal kapcsolatos kutatás-fejlesztési programot indított el, amit a tagok saját forrásból finanszíroznak.
A klaszter további célja, hogy kidolgozzon egy több évre, 2012-2015-re vonatkozó programot, ami segítené például a döntéshozókat abban, hogyan változtassanak a jogszabályokon és a szabványosítás folyamatán.
A Mobilitás és Multimédia Klasztert a magyar infokommunikációs iparág cégei, illetve több oktatási intézmény, valamint kis- és közepes vállalkozás alapította: a klaszterben a szervezetek egyesítik kutatásfejlesztési erőforrásaikat, illetve érétkesítik a közösen létrehozott szolgáltatásokat és eredményeket.
A klaszternek, illetve a platformnak jelenleg mintegy 40 társaság és szervezet a tagja, amelyek az alapkutatástól a piaci bevezetésig lefedik a teljes innovációs értékláncot.
A klaszter elsősorban a mobiltechnológiára épülő alkalmazásokkal, így például a mobiltévével kapcsolatos szolgáltatásokkal, a multimédiás tartalomszolgáltatással, az elektronikus egészségüggyel, illetve az intelligens közlekedéssel, a helyfüggő szolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztéseket végez.
A klaszter és a platform tagjai között megtalálható például a Magyar Telekom Nyrt., az Ericsson, a HP, a SUN Microsytems, a GTS-Datanet magyar leányvállalata, az Albacomp, az Origo, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Pannon Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd Tudomány Egyetem, a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a Kitchen Budapest Innováció Kft., az InnoHost Kutatás-Fejlesztési Alapítvány, valamint a kis- és középvállalkozások közül az Innomed, a Kirowski, a Netvisor, az Adverticum és a Bird Telecom.
Kapcsolódó cikkek
- Videokonferencia-rendszerrel bővítette szolgáltatásait az informatikai klaszter
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Innovációs elismerés az Intellio autópálya-felügyeleti megoldására
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- A gyengülő oktatás megöli a stratégiai fontosságú elektronikai ipart
- Magyar-amerikai tudományos és technológiai együttműködés
- Nemzetközi hálózatban működő akkreditált laboratórium segíthet a hazai ipar európai k+f integrációjában
- Megnevezték a Magyar Sajtófotó pályázat díjazottait
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.