16 százalékkal nőttek a számítógép-eladások, feljövőben a Toshiba és az Apple
Világszerte összesen 16 százalékkal több számítógépet adtak el, ami önmagában is eredmény a pangó gazdasági környezetben. A legnagyobb gyártó még mindig a Hewlett-Packard 17 százalékos növekedéssel 13 millió géppel, de a Dell szorosan a nyomában jár 11 millió fölötti értékesítésével, és magasabb, 22 százalékos piacbővülésével. A harmadik és negyedik helyezett Acer és Lenovo már csak a két nagy eladásainak felét produkálja, ám a legerősebben az ötödik helyezett Toshiba növelte jelenlétét, kis híján elérve a 30 százalékos növekedést. Az összes többi gyártó világszerte a maradék 46 százaléknyi eladáson osztozik, és összesen is gyengébb növekedést produkált, mint a nagyok egyenként, 12 százalékot.
Az Apple világviszonylatban elsikkad az egyéb kategóriában, ám az USA értékesítéseit nézve 38 százalék fölötti növekedéssel feltornászta magát a negyedik helyre. Az amerikai lista annyiban is különbözik a globális mezőnytől, hogy a Lenovo itt a piac csupán 23 százalékát képviselő többi gyártó közé került be, és ez a gyűjtőcsoport közel 5 százalékos csökkenést szenvedett el. Az USA teljes növekedési mutatója 4,2 százalék, és itt a Dell vezeti a piacot ötmillió fölötti eladott géppel. A nagy vesztes az Acer 21 százalékkal, ám a számok jövőre akár további meglepetéseket okozhatnak. Ennek oka a dollár időközben bekövetkezett soha nem látott gyengesége, valamint az amerikai gazdaság belső válsága, a közel 16 és fél millió eladott gép jó része minden bizonnyal hitelből került megvásárlásra.
Kapcsolódó cikkek
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Bővült a személyi számítógépek piaca tavaly
- Alkatrészhiány miatt drágulhatnak a számítógépek az idén
- A globális félvezetőipar idei bevétele 11 százalékkal csökken
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Idén is bővül a személyi számítógépek piaca
- Beindult végre a személyi számítógépek piaca
- Jobban alakul a személyi számítógépek világpiaci értékesítése
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.