WebSphere
Generáció-váltás az e-businessben
A januári Lotusphere-n olyan elektronikus kereskedelmi szoftvert mutatott be az IBM, amellyel az e-businessben érdekelt vállalatok növelhetik web-oldaluk forgalmát és vásárlóik hűségét - végeredményben pedig emelhetik bevételeiket. Az új szoftvercsomag része a WebSphere Commerce Suite 4.1-es verziója (ami a korábban megismert Net.Commerce folytatása) valamint a helyi fejlesztésekhez kiadott WebSphere Commerce Studio.
A WebSphere Commerce Suite 4.1 olyan új szolgáltatásokat biztosít, amelyre az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalatok új generációjának szüksége van. Ezek a funkciók lehetővé teszik a vásárlók célirányos kezelését, és a kapcsolatmarketing-programok megvalósítását. A szolgáltatások közül érdemes kiemelni például a testreszabást, az értékesítést, az üzleti elemzéseket és az azokhoz kapcsolódó jelentéskészítés, a megrendelések kezelését, az egyre népszerűbb aukciós lehetőségeket, valamint a már meglévő rendszerekkel és folyamatokkal kialakítható integrációt.
A WebSphere Commerce Suite lehetővé teszi, hogy a vállalatok bizonyos funkciókkal (például az említett testreszabás révén) magukhoz kössék vásárlóikat. Ez a funkció az egyes vásárlók profiljai alapján elemzi a vásárlók igényeit, és arra vonzó, a partner elvárásaihoz igazított ajánlatokkal reagál. A katalóguskezelés továbbfejlesztése révén elősegíthető a nagyobb értékű áruk eladása és a keresztértékesítés is.
Az IBM WebSphere Commerce Suite kihasználja a Blaze Advisor technológiát, amely egy szabály alapú testre szabási keretrendszer, mellyel meghatározott vásárlói adatok alapján elektronikus katalógus készíthető. E technológia felhasználásával a vállalkozások a marketing- és az értékesítési programok megvalósítása közben interaktívabb lehetőségeket nyújtanak a vásárlóknak.
Az egyre növekvő számú, a vállalatközi (business-to-business) piacra koncentráló vállalkozás számára létrehozható egy új, dinamikus elektronikus piac. A kötegelt felhasználó-regisztráció, az aukciókód, a valós idejű megrendelés állapot- és raktárfrissítés és az automatizált üzleti folyamatok révén növelhető a működés hatékonysága, és csökkenthető az értékesítés költsége. A létfontosságú, háttérbeli rendszerekkel való integráció javítja a megrendelés-feldolgozást, mivel a most kialakuló szabványokkal, például az XML protokollal jobb adatcsere valósítható meg.
A csomag egyik sajátossága, hogy a szoftver egyszerre képes kielégíteni az elektronikus kereskedelmi piac mindhárom szegmensének fő igényeit, nevezetesen: a vállalatközi piac (business-to-busieness), vállalat-fogyasztó közötti, valamint a klasszikus elektronikus piac elvárásait.
Fontos megjegyezni, hogy az új verzió együttműködik az IBM WebSphere webes alkalmazás-kiszolgáló fejlesztő- és tervezőeszközeivel, valamint a WebSphere alaptechnológiájával, így a már meglévő elektronikus kereskedelmi webhelyek, valamint az együttműködést és a nagy volumenű tranzakciók kezelését biztosító alaptechnológiák ötvözésével minden korábbinál gyorsabban készíthetnek e-business alkalmazásokat a vállalatok.
A másik újdonság a Websphere Commerce Studio megjelenése, amely egyszerűen kezelhető eszközeivel tűnik ki a versenytársak által kínált fejlesztő-eszközök közül, így segítségével csökkenthető a fejlesztés ideje és költsége. Az eszközök rugalmas és nagy teljesítményű környezetet nyújtanak a gyors és egyszerű webes alkalmazásfejlesztéshez, az integrációhoz, az üzembe állításhoz, a használathoz és a későbbi felügyelethez.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az IBM jóslata: a fogyasztó bekapcsolja magát
- Népszerű az e-kereskedelem
- Kritikus helyzetben a vezetői utánpótlás kinevelése
- Milyen lesz a jövő közlekedése?
- Az IBM-nek fontos a Second Life
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Piacformáló ügylet