Piacformáló ügylet
A fenti események sokkolták a piacot, s bár a versenytársak magukhoz térve igyekeztek stratégiájukat és taktikájukat a történtekhez igazítani, hasonló nagyságrendű egyesülésekre nem került sor, sőt az IBM inkább szabadulni igyekszik hardverüzletágainak egy részétől. 2004 végén eladta az abban az évben már 1 milliárd dollár körüli veszteséget „termelő” PC-üzletágát a kínai Lenovónak, majd a tárolókén is túladott a Hitachi javára, s a nagygépek, szerverek fejlesztése és gyártása mellett ma elsősorban a szolgáltatásokra és szoftverfejlesztésekre koncentrál.
A Sun üzletpolitikájában a munkaállomásaival és kiszolgálóival elfoglalt piaci helyzetének új fejlesztésekkel történő folyamatos erősítése mellett egyre nagyobb szerepet játszanak az adatközpontok egyszerűsítését szolgáló technológiák és fejlesztések (is), s fokozatosan nő a cég szolgáltatásokból származó bevétele. Gyakorlatilag már csak a Dell ég valódi verseny- és felvásárlási lázban: 2004-ben az amerikai szerverpiacon megelőzte az akkor épp leszálló ágban lévő s így a negyedik helyre csúszott Sunt, de ugyanez az év – annak ellenére, hogy az IBM-et követően megtartotta második helyét – a HP-nek sem kedvezett, s idei felvásárlása azt mutatja, hogy nem akarja tovább elkötelezni magát egy processzorgyártó irányában. Megvásárolva az Allianware Sytemst, AMD alapú PC- és notebookkínálat is megjelent a portfóliójában. A fenti, 2004-es piaci sorrend a következő két évben is megmaradt, és ha nem is tudta visszaszerezni egykori piacvezető helyét, de jelentősen erősödött a Unix-piacon továbbra is az élen álló Sun. Ugyancsak nőtt idén a Linux-szerverek, ám csökkent a unixosok forgalma, vagyis ezen a piacon is érződik a Linux mind nagyobb térnyerése.
A blade-szerverek terén nagyobb összecsapást lehetett megfigyelni a piac szereplői között, de úgy tűnik, a Keletről fújó szelek más irányú fejlesztések felé forgatják a meghatározó piaci szereplők vitorláit, s csendesedni látszik a HP, a Sun, a Dell és az IBM harca.
Ha már megemlítettük, hogy az IBM a merevlemez-üzletágától is megszabadult, az iparág még két legendás képviselőjének akvizíciójáról is álljon itt egy mondat. Az IBM-ügyletet nem sokkal megelőzve a Quantum a Maxtorral, a Toshiba pedig a Western Digitallel kötött ugyanezen területet érintő akvizíciós szerződést.
Kapcsolódó cikkek
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- HP adattárház-alapú megoldás a MAVIR-nál
- Nyomtató vagy másoló?
- 4-5-6 GHz-es processzorok az ISSCC 2007 konferencián
- Két új HP all-in-one tárolórendszer
- HP Integrity: szerverszaporulat; HP Alpha: a sikertörténet vége
- Új szerverek az Intel Woodcrest Xeon lapkákkal
- Új HP-adattárolókat gyárt a zalaegerszegi Flextronics-gyár
- A HP kibővíti a HP Integrity szervereken HP-UX 11i alatt futtatható IBM köztesszoftverek körét
- HP - fellendülőben a szerverpiac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.