Garantált vásárlói jogokkal bátorítaná az online kereskedelmet az EU
Az elmúlt hónapokban körvonalazódó és napjainkra kiteljesedő gazdasági világválság eseményeivel párhuzamosan egyre nagyobb nyomatékot kap a végfelhasználók védelme. Mivel ilyen helyzetekben a vásárlói és megtakarítási kedv megcsappanása további bonyodalmakat okozhat, az EU már döntött is a bankbetétek garantált összegének megemeléséről, és hasonló lépésre készül az online kiskereskedelemben is. Az Európai Bizottság két tervet nyújtott be elfogadásra, és még továbbiak várhatók. Az egyik az online vásárlások azon méregfogát szeretné kihúzni, miszerint a hirtelen döntő, úgynevezett impulzív vásárlók könnyen napok alatt elverhetik egész fizetésüket, majd hitelkeretüket, ezzel tovább mélyítve a hitelválságot. Ennek megelőzésérre kéthetes visszavásárlási garanciára köteleznék az eladókat, így az első hevület elmúlásával a fölös kiadásokat vissza lehetne szorítani. A másik az ilyen vásárlás egyik rákfenéjét, az esetleg elhúzódó, elkedvetlenítően hosszú kiszállítási időket befolyásolná kedvezően. A túlontúl hosszú kiszállítások után részleges pénzvisszatérítés járna.
Jelenleg a 27 tagú Európai Unió lakosságának mintegy harmada, 150 millió ember vásárol online, és ezt a kereskedelmi formát azért is támogatja az EU, mert egyik alapelvét, a határok átjárhatóságát és a közösségen belül mindenütt egységes árpolitikát erősíti. A mielőbbi döntés jelentősen fellendítheti az EU kiskereskedelmét, ezzel kedvezően befolyásolva a válság helyi negatív hatásait, és egyben leszoríthatja az árakat, miközben nagyobb vásárlói biztonságot garantál.
Kapcsolódó cikkek
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Magyarul elérhető az egyik legnépszerűbb online kereskedési rendszer
- Ritkábban küldik vissza az interneten vásárolt termékeket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.