HP Magyarország: 22 százalékkal nagyobb bevétel

MTI Sajtóadatbank, 2008. december 2. 09:43

A HP Magyarország 22 százalékkal növelte dollárban számolt árbevételét az október végén zárult tavalyi pénzügyi évben, ami jóval az iparági átlag felett van - mondta Hegedűs Gábor, a cég vezérigazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a vállalat attól függetlenül jó évet zárt, hogy a magyar gazdaság 2008-ban már nem teljesít túl jól.

A legnagyobb, 30 százalékos növekedést a vállalat teljes árbevételének 22 százalékát adó személyi számítógépek üzletág érte el, a bevétel bő felét adó technológiai megoldások üzletág pedig az egy évvel korábbinál 14 százalékkal jobb eredményt ért el. Az összforgalmat tekintve a képalkotás és nyomtatás üzletág megtartotta 27 százalékos részesedését a teljes bevételből: az üzletág az elmúlt, 2008-as pénzügyi évben 16 százalékkal növelte forgalmát.

Az egy évvel korábbi, 2007-es pénzügyi évben a HP 10 százalékos bővülés ért el.

Hegedűs Gábor aláhúzta, hogy a vállalat a 2008-as évre kitűzött célokat maradéktalanul teljesítette. A HP a következő pénzügyi évben a stabil, kiszámítható fejlődésre koncentrál, és szolid növekedésre számít.

A vezérigazgató úgy vélte, 2009-ben elsősorban az állami és a nagyvállalati szektor további IT-modernizációs projektjei adják majd a technológiai üzletág forgalmának jelentős részét, míg más területeken a közepes vállalkozások forráshiánya, illetve a kialakult gazdasági helyzet miatt enyhe forgalomcsökkenésre számítanak.

Az eseményen elhangzott az is, hogy az államigazgatási és kormányzati szegmens eladásai 2008-ban is az előző évivel megegyező, 28 százalékos részesedést tettek ki a cég technológiai megoldások üzletág bevételeiből. Ez az előző pénzügyi évhez viszonyítva 18 százalékos árbevétel növekedést mutat, s tovább erősítette a HP vezető piaci pozícióját a közszolgáltatásokban alkalmazott hardverek területén.

A HP személyi számítógépek üzletágának igazgatója, Takáts Kristóf elmondta: a tavalyi pénzügyi évben nemcsak a bevételük nőtt 30 százalékkal, hanem az eladott termék darabszáma is, ami elérte 100 ezret. Az üzletág mindezt a piacon folyamatosan, mintegy 20 százalékkal csökkenő átlagárak mellett érte el.

Az igazgató elmondta, hogy az eredményekhez nagymértékben hozzájárult az, hogy továbbra is nagy a hordozható gépek iránti kereslet. Ugyanakkor míg a magyar piacon a darabszám tekintetében már 70 százalékban noteszgépeket adnak el a gyártók és forgalmazók, addig az elmúlt pénzügyi évben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített, mint asztali PC-t.

Czinege László,
a digitális nyomtatás és képalkotás üzletág igazgatója közölte, hogy a szegmens növekedése jelentős mértékben a kellékanyagok iránti keresletnek köszönhető, mivel általános tendencia, hogy a HP erősségének számító középkategóriában egyre magasabb az egy nyomtatóra jutó másolatszám.

Kulcsszavak: HP-hu +céginfo +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55