Infineon: tovább nőtt a veszteség, a bevétel csökkenése várható
A leválasztott, eladásra szánt Qimonda lapkagyártó részlegre 519 millió eurós veszteséget számoltak el adó után. Egy évvel korábban 308 millió eurós vesztesége volt e részlegnek. A Qimonda nélkül, a folytatódó tevékenységekből is 244 millió eurós vesztesége volt az Infineonnak adó után, az előző negyedévi 45 millió eurós és az egy évvel korábbi 28 milliós nyereség helyett.
Az üzemi eredmény, szintén a Qimonda nélkül, 248 millió eurós veszteségre váltott az előző negyedévi 78 milliós és az egy évvel korábbi 75 milliós többlethez képest.
Még mindig nyomja a vállalatot a BenQ-csőd okozta forgalomcsökkenés és költség, egyebek között a termelés csökkentésével járó átszervezések, végkielégítések költsége, elsősorban a franciaországi gyártóhelyen. Az egyik volt fő megrendelő, a tajvani BenQ Mobile mobilkészülék-gyártó német leányvállalata 2006 őszén csődbe ment, ez jelentős bevételkiesést okozott és okoz az Infineonnak.
A problémákhoz most már a nemzetközi gazdasági válság is hozzájárul. A beszámolóval együtt szerdán megjelent előrejelzésében az Infineon 30 százalékos bevételcsökkenést jósolt önmagának a mostani negyedévre az előző negyedhez képest, és 15 százalékos bevételcsökkenést az egész pénzügyi évre.
A csoport nettó bevétele az üzleti éve utolsó negyedében még nőtt, 1,153 milliárd euróra az előző negyedévi 1,029 milliárd euróról, illetve az egy évvel korábbi 1,127 milliárdhoz képest.
A teljes üzleti évben az Infineon adó utáni vesztesége 3,122 milliárd euróra ugrott az előző évi, 368 milliós hiányról. A Qimonda vesztesége 2,987 milliárd euróra nőtt 296 millióról - ebben 1,303 milliárd eurós értékleírás is szerepelt -, nélküle számolva az Infineon vesztesége 135 millió euróra duzzadt 37 millióról.
Az éves üzemi mérleg - a Qimonda nélkül - 50 millió eurós veszteséggel zárult, az előző évi, 79 milliós többlet helyett.
Az éves bevétel - szintén a Qimonda nélkül - 4,321 milliárd euróra nőtt 4,074 milliárdról.
A nehézségeket attól is csökkenni remélik, hogy tavaly októberben vegyesvállalatot alapítottak a Qimonda és a japán Sony harminc-harminc szakemberének részvételével mobiltelefonokba, kamerákba és más elektronikai cikkekbe való DRAM-lapkák gyártására. A Qreatic Desing nevű vegyesvállalat Tokióban működik.
Az Infineon 2006. májusban kiszervezte a Qimondát, 2006. augusztusban részben tőzsdére vitte, jelenleg 77,4 százalékot tart belőle, és jövő év elejéig 50 százalék alá akarja csökkenteni a részesedését. A Qimondával az Infineon a forgalmának közel felétől válik meg, de függetlenítheti magát a nagy áringadozásoknak kitett DRAM memória-áramkör piactól. A jelentősen zsugorodó Infineon az autóipar és a távközlés számára gyártott termékeire akar összpontosítani.
Az Infineon 1999. áprilisban alakult, a Siemens nehézipari gép- és mobiltelefon-gyártó leválasztott félvezetőrészlegéből, és 2000. márciusban ment a tőzsdére.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.