Eladja lakossági ügyfélkörét a GTS-Datanet
A GTS-Datanet a tavalyi évet a várakozásoknak megfelelő, stabil eredménnyel zárta - közölte a vállalat. A cég a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatások értékesítésére helyezi a hangsúlyt. A GTS-Datanet 2009-ben is jelentős, akár 6 százalékot is elérő árbevétel-növekedéssel számol.
A cég 2008. évi árbevételének 11 százaléka 41 ezer lakossági ügyféltől származik, a cégcsoport azonban az üzleti ügyfelekre koncentrál, lakossági ügyfélkörét értékesíteni fogja. Erről már folynak is az üzleti tárgyalások. A társaságnak a lakossági ügyfeleken kívül 12 ezer üzleti partnere is van.
2008-ban a cég árbevétele meghaladta 15 milliárd forintot, ami 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA elérte a 2,2 milliárd forintot, ami közel megegyezik a cég 2007-es eredményével. A GTS-Datanet 2009-ben 6 százalékos árbevétel-növekedést tervez. Az EBITDA növekedés ennél is intenzívebb, akár 20 százalékot meghaladó is lehet, amelynek alapját a cégnél az elmúlt hónapokban végrehajtott szervezetátalakítás és költségcsökkentés jelenti.
A GTS-Datanet anyavállalata, a GTS Central Europe 2008 májusában került a Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium tulajdonába. Az új tulajdonos célja, hogy a Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában jelen lévő GTS csoportot a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatójává fejlessze. A cél érdekében a GTS Central Europe az elmúlt hónapokban régiós menedzsmentet alakított meg, mely megvizsgálta az egyes leányvállalatok szolgáltatásportfolióját és ügyfélbázisát. Mivel a GTS csoport cseh, szlovák, lengyel és román cégei hagyományosan a távközlési szolgáltatók és üzleti vállalkozások kiszolgálására specializálódtak, a cégcsoport a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatásokra fog koncentrálni. Mindezen túl a régiós menedzsment új célcsoportként határozta meg a Közép-Európa több országában működő nagyvállalatokat, valamint a multinacionális cégek regionális kirendeltségeit.
A tervek szerint a GTS-Datanet az előző évhez hasonlóan 2009-ben is 1,5 milliárd forintot fordít beruházásra hazánkban. Tavaly a cég 200 kilométerrel 2200 kilométerre bővítette optikai gerinchálózatát, valamint jelentős kapacitásnövelést hajtott végre rajta mintegy negyedmilliárd forint értékben.
Az idén kiemelt fontosságú feladat lesz a kibővített hálózat új generációs szolgáltatásokra való felkészítése, amelynek keretében a GTS-Datanet megkezdi, és az év végéig várhatóan be is fejezi új generációs Ethernet hálózatának kiépítését, így a közeljövőben új, végponttól végpontig Ethernet alapú szolgáltatásokat kínálhat majd vállalati ügyfelei számára a korábbiaknál kedvezőbb árfekvésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.