Eladja lakossági ügyfélkörét a GTS-Datanet
A GTS-Datanet a tavalyi évet a várakozásoknak megfelelő, stabil eredménnyel zárta - közölte a vállalat. A cég a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatások értékesítésére helyezi a hangsúlyt. A GTS-Datanet 2009-ben is jelentős, akár 6 százalékot is elérő árbevétel-növekedéssel számol.
A cég 2008. évi árbevételének 11 százaléka 41 ezer lakossági ügyféltől származik, a cégcsoport azonban az üzleti ügyfelekre koncentrál, lakossági ügyfélkörét értékesíteni fogja. Erről már folynak is az üzleti tárgyalások. A társaságnak a lakossági ügyfeleken kívül 12 ezer üzleti partnere is van.
2008-ban a cég árbevétele meghaladta 15 milliárd forintot, ami 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA elérte a 2,2 milliárd forintot, ami közel megegyezik a cég 2007-es eredményével. A GTS-Datanet 2009-ben 6 százalékos árbevétel-növekedést tervez. Az EBITDA növekedés ennél is intenzívebb, akár 20 százalékot meghaladó is lehet, amelynek alapját a cégnél az elmúlt hónapokban végrehajtott szervezetátalakítás és költségcsökkentés jelenti.
A GTS-Datanet anyavállalata, a GTS Central Europe 2008 májusában került a Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium tulajdonába. Az új tulajdonos célja, hogy a Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában jelen lévő GTS csoportot a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatójává fejlessze. A cél érdekében a GTS Central Europe az elmúlt hónapokban régiós menedzsmentet alakított meg, mely megvizsgálta az egyes leányvállalatok szolgáltatásportfolióját és ügyfélbázisát. Mivel a GTS csoport cseh, szlovák, lengyel és román cégei hagyományosan a távközlési szolgáltatók és üzleti vállalkozások kiszolgálására specializálódtak, a cégcsoport a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatásokra fog koncentrálni. Mindezen túl a régiós menedzsment új célcsoportként határozta meg a Közép-Európa több országában működő nagyvállalatokat, valamint a multinacionális cégek regionális kirendeltségeit.
A tervek szerint a GTS-Datanet az előző évhez hasonlóan 2009-ben is 1,5 milliárd forintot fordít beruházásra hazánkban. Tavaly a cég 200 kilométerrel 2200 kilométerre bővítette optikai gerinchálózatát, valamint jelentős kapacitásnövelést hajtott végre rajta mintegy negyedmilliárd forint értékben.
Az idén kiemelt fontosságú feladat lesz a kibővített hálózat új generációs szolgáltatásokra való felkészítése, amelynek keretében a GTS-Datanet megkezdi, és az év végéig várhatóan be is fejezi új generációs Ethernet hálózatának kiépítését, így a közeljövőben új, végponttól végpontig Ethernet alapú szolgáltatásokat kínálhat majd vállalati ügyfelei számára a korábbiaknál kedvezőbb árfekvésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.