Az informatikai költségek csökkentésének tíz szabálya
Sok cég keresi a módját, hogyan lehet a jelenlegi gazdasági helyzetben költségeket csökkenteni. Fontos, hogy az informatikai vezetők elébe menjenek a büdzséről szóló vitáknak, és bekapcsolódjanak a költségcsökkentés tervezésébe. Az egyik alapvető lépés az informatikai stratégia és a 2009-re, valamint 2010-re tervezett beruházások felülvizsgálata. Azért, hogy kiderüljön, mely beruházások jelentenek kimutatható értéket a cégnek, vagy segítik a költségek csökkentését.
Az alábbi Symantec által felvázolt tervek segítséget adhatnak az informatikai költségek csökkentésében, ugyanakkor rámutatnak arra is, hogy az informatika a megoldás lényeges része, nem pedig a probléma okozója:
1. Tárhely visszanyerés (takarékos ellátás)
Az alkalmazások számára alapértelmezés szerint kiosztott tárhely többnyire túl nagy, hiszen azt veszik figyelembe, hogy az idők során nő az adatmennyiség. A tárhely utólagos hozzárendelése pedig bonyolult, vagy akár lehetetlen. Sok esetben viszont az alkalmazásoknak végül is jóval kevesebb tárhelyre van szükségük, mint amennyit eredetileg hozzájuk rendeltek. Van, amikor csak a hozzárendelt tárhely egynegyedét használják.
A Storage Foundation anélkül tudja visszanyerni ezt a nem használt tárhelyet, hogy ehhez le kellene állítani az alkalmazást. A visszanyert tárhely más alkalmazásokhoz használható, így nem kell újabb tároló eszközt vásárolni (takarékos ellátás). Ha az alkalmazások történetesen újra növekedésnek indulnának, leállás nélkül bővíthető a tárhely.
Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő.
Megtakarítás a működési költségeknél: leállás nélkül, gyorsan és könnyen visszanyerhető a tárhely.
2. Virtualizálás
A szervervirtualizálással több rendszer futtatható egyetlen fizikai szerveren. Így kevesebb hardverre van szükség, ezáltal kevesebbet kell beruházásra, energiára és általános működtetésre költeni. A szerver gyorsabban lesz üzemkész.
Megtakarítás a beruházásnál: a szerverek beszerzésénél és a csökkent energiaköltségen lehet takarékoskodni, mivel kevesebb szerverre van szükség. A szervereket is szabadabban lehet megválasztani, amikor a megvásárlásról döntenek.
Megtakarítás a működési költségeknél: A kevesebb szerver kevesebb energiát fogyaszt, és egyszerűbb a kezelésük.
3. Hatékony e-mail archiválás
Az adatok és az e-mailek archiválására többféle jogi irányelv vonatkozik. Mivel az e-maileket és csatolmányaikat a cégen belül gyakran több címzett is megkapja, ezért gyakran több példányban archiválják őket. Ez jelentősen megnöveli az adatmennyiséget.
Az olyan e-mail- és tartalomarchiváló megoldások, mint a Symantec Enterprise Vault 8 lehetővé teszik a strukturálatlan adatoknak a cég egészét átfogó archiválását, kezelését és áthelyezését. Az Enterprise Vault 8 a fájlokat csak egy példányban tárolja, azonban lehetővé teszi, hogy a levelezőprogramok azokat ugyanúgy érjék el, mintha közvetlenül a saját mappában lennének. Ezzel csökkenthető az archiválás költsége. A különböző saját Exchange mappák egyesítésével a Symantec Enterprise Vault 8 csökkenti az újabb Microsoft Exchange vagy IBM Lotus Notes változatokra való átálláshoz szükséges időt.
Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő. Figyelemre méltó a költségcsökkenés az e-mailalkalmazások korszerűbb változatra cserélésénél.
Megtakarítás a működési költségeknél: gyorsabban megtalálhatók a fájlok. Kevesebb adatot kell kezelni. Csökken az energiaköltség.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.