Az IT kiemelt szerepe a válságkezelésben
Saját költséghatékonysági gyakorlatáról, a vállalatok IT költségei lefaragásának okos megoldásairól tartott ma sajtótájékoztatót az IBM Magyarország. Pongrácz Ferenc pénzügyi igazgató, Szokodi Csilla üzleti szolgáltatási vezető és Werner Brockmann, az IBM technológiai szolgáltatások üzletág magyarországi vezetője magyarázta: miért van a vállalati IT-nek ma különösen kiemelt szerepe a válságkezelésben, illetve milyen területeken segíthet a vállalati költséghatékonyság elérésében a Kék Óriás.
Pongrácz szerint: a mai gazdasági körülmények között nagy kihívás, hogy egy cég rövid távon is eredményes maradjon. Az intelligens informatikai és üzleti megoldások komoly segítséget nyújthatnak a költségek csökkentésében, az informatikai szakterület hatékonyabbá tételében és a pénzügyi egyensúly megőrzésében. Fontos, hogy a vállalatok üzlet folyamataikat rugalmasan átalakítsák.
Szokodi szerint: az idei fő vállalati fókusz a költségcsökkentés, amit természetesen sokféleképpen lehet végrehajtani. Ehhez 2009-ben a CRM-re a korábbinál is nagyobb szüksége lesz a vállalatoknak. Egy másik fontos prioritás az üzleti intelligencia (BI) hatékony alkalmazása a vállalati költségcsökkentés céljából.
Brockmann szerint: a válság hatásainak kezelésében, a költségcsökkentés elérésében a vállalat pénzügyi (CFO) és informatikai vezetőjének (CIO) össze kell dolgoznia. Az IBM hatékony konzultációval tudja őket segíteni. Az okos vállalati CIO jól átgondolja, hol és mennyit csökkentsenek az éves IT költségekből. A létrejövő rövid távú (12-18 hónapos) költségredukció különféle döntések eredményeként áll elő (pl. nem indítanak új IT projekteket, alszerződéseket lezárnak, nem vesznek, nem adnak erőforrásokat kölcsön stb.). További fontos területet jelent a strukturális költségek csökkentése (erőforrások/alkalmazások újra kijelölése, a központi/decentralizált IT vezetés közötti változtatás). Az IBM több témát jelölt ki, amelyek jelentős hatással bírnak a költségcsökkentésben. Ilyenek pl. az IT optimalizálás, hálózat-optimalizálás, nyereség menedzsment, üzletfolytonossági és visszaállítási szolgáltatások, szerver-, illetve tárolókonszolidálás és virtualizáció, optimalizált biztonságtechnika, adatközponti hatékonyságvizsgálat stb. Azoknak a CIO-knak, akik nincsenek teljesen tisztában vállalatuk IT erőforrásaival, az IBM fel tudja ajánlani a teljes vállalati IT (beleértve az IT energia-felhasználását is) átvilágítására szolgáló ITUAM (IBM Tivoli Usage and Accounting Manager) programcsomagját.
Pongrácz az IBM saját gyakorlatáról szólva, kifejtette: a világcég a globálisan integrált vállalat koncepcióját vezette be magára nézve (pl. pénzügyi tevékenységét szolgáltató központokba szervezte; közülük az egyik legnagyobb Budapesten található). Saját informatikai tevékenységének hatékonyabbá tétele céljából Magyarországon is kiszervezte az IT üzemeltetést, igaz egy saját szakértő cégéhez (IBM ISC Hungária Kft.). Jelentősen változóban van az IBM-nél a munkavégzés módja, (pl. terjed az otthonról való munkavégzés).
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: új üzleti modell kell a válság sikeres túléléséhez
- Vállalatmenedzsment: a változás jelenti a stratégiát
- IT-hozzájárulás a jövő televíziózásához
- IBM-biztonság: magyar piacon az ISS
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- A Polygon újból IBM Premier Business Partner
- Hazai partnerekkel, hazai környezetre, hazai cégeknek
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság masszázzsal
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.