IBM: új üzleti modell kell a válság sikeres túléléséhez
Jóllehet gazdasági válság idején a vállalatok azonnali költségcsökkentésre és túlélésre törekednek, az IBM Magyarország szerint ez nem elég a hosszú távú sikerhez, ahhoz az is kell, hogy egy új működési modell kialakításával megerősödjenek a cégek.
Az új modell kialakítását jól szolgálhatják az olyan informatikai fejlesztések, amelyek az adott vállalat analitikai, adatbányászati, azaz az üzleti intelligencia-képességeit fejlesztik, s javítják versenyképességet.
Az IBM felmérése szerint egy vezető naponta mintegy két órát tölt adatok keresésével, amelyek fele teljesen használhatatlan számára. Ráadásul a vezetők 42 százaléka a megtalált adatokat nem megfelelően használja fel. Az IBM szerint az informatika gazdasági előnyét jól példázza az amerikai, 12 ezer egészségügyi intézményt magába foglaló, 2 millió pácienst kiszolgáló ActiveCare este, amely a jól kiválasztott üzleti infrastruktúra-megoldás segítségével 90 százalékkal csökkentette a kezelések költségeit, és 60 százalékkal az adminisztrációra fordított időt.
Az informatikai intelligencia használata, adattárházak és adatelemző módszerek a visszaélések megakadályozásában is nagy segítséget nyújtanak, például olyan esetekben, amelyek során különböző állami szerveknek ugyanaz a személy eltérő adatokat jelent be, vagy rosszhiszeműen változtatja adatait.
Az üzleti intelligencia szoftverek jól használhatók a rendőrség számára is, hiszen segítségükkel igazoltatásnál kiszűrhetők azok, akiknek valamilyen rejtegetnivalójuk van. Az alkalmazás ugyanis összehasonlítja a különböző rendszerekben fellelhető adatokat, és gyanús összefüggésekre vadászik. Például különböző nevek alatt található azonos telefonszámokat, vagy címeket keres.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- Reflektorfényben az adattárházak új generációja
- Költségcsökkentés üzleti intelligencia megoldásokkal
- Tender adóalany-centrikus adatszolgáltatási modellre
- Az IT kiemelt szerepe a válságkezelésben
- Vállalatmenedzsment: a változás jelenti a stratégiát
- IT-hozzájárulás a jövő televíziózásához
- IBM-biztonság: magyar piacon az ISS
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- IBM-SPSS együttműködés prediktív analitikai fejlesztésekben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.