Körbetartozás-tréning kisvállalatoknak
A hazai vállalkozások kilencven százaléka folytat küzdelmet az elcsúszó kifizetések miatt, és száz kiszámlázott forintból négyet soha nem kap meg a szállító Magyarországon. A körbetartozás problémáját a prosperitás időszakában sem a kormány, sem maguk a cégek nem tudták megoldani, pedig léteznek jól bevált eszközök, mint a szerződéskötés előtti monitoring vagy éppen a váltó használata. Ezeket az eszközöket is számba veszi a Piac és Profit jövő heti „Kiút a körbetartozás csapdájából” című tréningje.
A körbetartozás egyes becslések szerint akár az ezermilliárd forintos nagyságrendet is elérheti az országban, ezért a jelenség visszaszorítására többször is tett erőfeszítéseket a kormányzat az elmúlt években, ennek ellenére még állami cégek is mind a mai napig érintettek maradtak a problémában.
A gazdasági válság most különösen kritikus helyzetbe hozta a körbetartozásban érintett kis- és középvállalati (KKV) szegmenst, amely tartalékok nélkül, pénzügyi hátrányban próbálja meg túlélni ezt az időszakot.
Piac és Profit Kiadó 13 éve vesz részt a hazai KKV üzleti szektor vérkeringésében, így a terület szakértőjeként első kézből értesülve a problémákról, tréninget szervez Budapesten február 18-án a körbetartozás felszámolásának elősegítésére.
„A körbetartozás nem csak azt jelenti, hogy az egyébként versenyképes cégek elbukhatnak, hanem a likviditás megőrzésére érdekében fel kell álldozni a fejlesztést” – fogalmazott Demcsák Mária, a Piac és Profit Konferenciaközpont ügyvezetője, majd hozzáfűzte, a Piac és Profit által preferált üzleti modell, a „Felelős Profit” megjelenése, vagyis az etikus gazdasági környezet kialakulása ezt a problémát is megoldaná.
Csatlós Csilla, a Direktinfo ügyvezető igazgatója tapasztalatai szerint a jelenség mára a gazdaság összes szegmensében látványosan jelentkezik, senki nem érezheti magát biztonságban. Véleménye szerint a körbetartozás ellen a cégek túlnyomó része az elemi óvintézkedéseket sem teszi meg. „Általános gyakorlat Magyarországon, hogy a cégek nem minősítik ügyfeleiket a leszerződés előtt, és a bajok beköszöntével is csak százból egyetlen vállalat bíz meg követeléskezelőt, ezért sokan tehetetlenül egy helyben topognak a problémával” – mutat rá a szakértő.
A „Kiút a körbetartozás csapdájából” tréning számba veszi azokat a törvényes eszközöket és lehetőségeket, amelyekkel egy vállalat megakadályozhatja, vagy legalábbis lecsökkentheti annak az esélyét, hogy csapdába kerüljön. Az előzetes és a vevőkövető monitoring, vagy éppen a régebben használatos váltó használatáról, a jogi lehetőségekről és a számlamenedzsment rendszerről olyan gyakorló szakemberek számolnak be, mint Csatlós Csilla kintlévőség szakértő; Dr. Kerepessy Krisztián a Pesti Központi Kerületi Bíróságtól vagy éppen Csizmadia Csaba, az E-Post Kft. igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
- Május 18: IDC roadshow Budapesten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.