Költségcsökkentési lehetőségek az informatikában
Az informatikai üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők az informatikai háttértárolók kihelyezésével, egy ilyen befektetés 12-16 hónap alatt megtérül - mondta Egervári Dénes az Albacomp műszaki vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
A költséghatékonyabb informatikai rendszerek kialakítása a gazdasági válságban az előremenekülés egyik eszköze lehet – tette hozzá Egervári Dénes. A magyar Albacomp a japán Hitachi Data Systems-szel (HDS) együttműködésben van jelen az informatikai tárolók telepítésének piacán. A két cég most, együttműködését szorosabbra fűzve, az informatikai rendszerek optimalizálásával kínál lehetőséget megrendelőinek az üzemeltetési költségek csökkentse.
A székesfehérvári Albacomp jelenleg egy 100 ezer dollár értékű tárolórendszer tervezésén és építésén dolgozik egy belföldi, meg nem nevezett nagyvállalatnál, és folyamatban van egy másik, ennél is nagyobb értékű projekt megvalósítása.
Horváth Balázs, a HDS magyarországi képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy a gazdasági válság miatt a vállalkozások elhalasztják a beruházásaikat, ugyanakkor igyekeznek a költségeiket csökkenteni. A tapasztalatok szerint a cégvezetők a vállalat átszervezéséhez kísérleti projektjének tekintik az informatikai rendszerek átalakítását.
Kapcsolódó cikkek
- Üzlet és IT közötti kedvezőbb kapcsolat lehetősége
- Jövőre már növekedhet az informatikai piac
- Országos Elektronikai Klaszter alakult
- Magyar-dél-koreai IT együttműködési fórum
- 15 milliárdot pumpál az LCD-iparba Kína
- Hitachi-Albacomp: a stratégiai együttműködés új fejezete
- Tömeges elbocsátások az IT-szektorban
- Kényszerszabadság a szilikon völgyben
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Önálló informatikai minisztérium ötletéről tárgyalnak?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.