A válság túlélésének kódja: CRM
A háborúban a fegyver a legkelendőbb árucikk. A túlélés legmodernebb fegyvere pedig nem más, mint a CRM.
A hazai vállalatok valljuk be egy kicsit elkényelmesedtek az elmúlt 10 évben. Ha elvesztettek egy-egy vevőt nem történt semmi baj. Ahogy a híres mondás is hangzik: VAN MÁSIK! Hányszor fordult elő Önökkel az elmúlt években, hogy elküldtek egy árajánlatkérést és nem érkezett rá válasz? Vagy csak hónapokkal később érkezett egy érdeklődő e-mail, hogy aktuális-e még az ajánlatkérés? A válság beköszöntése óta sokkal inkább visszanyerték a vevők a királyi címüket, ugyanis a cégeknek minden egyes vevőért meg kell küzdeni, mert NINCS MÁSIK! Sőt mivel mindenki keresi a költségcsökkentés lehetőségét a jelenlegi vevőink megtartása is egyre nehezebb feladattá vált.
Ebben az időszakban felértékelődött a Customer Relationship Management szerepe, és azok a vállalatok, akik eddig nem is ismerték ezt a szót, kezdenek megbarátkozni a gondolattal, hogy a vevőket igenis kezelni kell. Minden cégnek alkalmazkodnia kell az újonnan előállt helyzethez, aki ezt nem teszi felkerülhet a válságban tönkrement vállalatok listájára. Ez a szép a gazdasági világban, hogy az egyensúly előbb-utóbb helyreáll. A kereslet és a kínálat szépen kiegyenlíti egymást, vagyis a kevesebb vevő kevesebb vállalatot tud eltartani. Ez veszély a passzív vállalatoknak, de lehetőség a cselekvő vállalatok részére!
Miért ne lenne az Öné is cselekvő vállalat?
Míg a többiek panaszkodnak, hogy elveszítik a vevőiket, és nem tudnak újakat szerezni, addig Ön megfelelő hozzáállással, és megfelelő fegyverzettel megnyerheti ezt a háborút. A következő stratégiai kérdéseket kell végiggondolnia.
Hogyan tartsam meg a jelenlegi vevőimet?
Válasz: Érje meg a vevőknek, hogy hűségesek legyenek Önhöz!
Mi történik válság idején? A jelenlegi vevők egy része elkezdi figyelni a konkurencia ajánlatait, hiszen mindenki költségcsökkentésre törekszik. A válságban a szállítók újabb és újabb akciós ajánlatokkal állnak elő, hogy vevőket szerezzenek. De mi a helyzet a hűséges ügyfelekkel? Hányszor fordult már elő Önnel, hogy hűséges előfizetőként több volt az éves díja bármilyen szolgáltatónál, mintha újra kötötte volna szerződését? Megéri hűségesnek lenni? A tapasztalat azt mutatja, hogy legkevésbé sem. A vállalatok nagy része az új vevők megszerzése miatt akciózik.
Előzze meg a konkurenciát és álljon elő akciós csomagokkal, ügyfélkártyával, extra szolgáltatásokkal a hűséges ügyfelei részére! Ön legyen az, aki elsőként felkeresi a vevőit a válság idejére szóló legújabb akciós kínálatával. Ne feledje, helyzeti előnyben van a konkurenciához képest.
1.Tud a vevőiről mindent. Van egy vevőadatbázisa, amelyben a vevőiről minden fontos adatot tárol. (Mit vásárol Öntől, milyen időközönként, milyen címen, és milyen formában érdemes felkeresnie stb..)
2. Senki sem szeret változtatni. Macerával, ügyintézéssel, időveszteséggel jár egy szolgáltató-, beszállítóváltás. A vevői Önnél szeretnének maradni, csak adjon lehetőséget arra, hogy megtehessék!
Hogyan szerezzek új vevőket? Hogyan csábítsak el vevőket a konkurenciától?
Válasz: Érje meg a vevőknek, hogy Önhöz jöjjenek!
Válság idején legfontosabb a bizalom. Ma mások ajánlják Önt, azzal tud leginkább új vevőket szerezni. Tehát a hűséges, elégedett saját vevők lehetnek a kulcs az új vevők megszerzéséhez.
Hogyan figyeljek oda a szállítóimra?
Ne csak a vevőire, a szállítóira is fektessen nagy hangsúlyt. Válság idején még inkább rá van utalva azokra a cégekre, akik Önnek szállítanak. A szállítóiról is legyen egy adatbázisa, és legalább olyan figyelemmel kezelje őket, mint a vevőit. Az Ön fennmaradása is függhet a jó vagy rossz beszállítói teljesítménytől.
Hogyan tehetném hatékonyabbá a munkatársaim tevékenységét?
A vevőkre, a szállítókra való odafigyelés nagy emberi erőforrásokat igényel. Fontos, hogy a saját csapatunk munkáját megfelelően szervezzük, és mindenki birtokában legyen minden hasznos információnak.
Mindezek újabb és újabb érvek a CRM rendszerek mellett. Ha sikerül egy olyan, cégre szabott CRM rendszert kialakítanunk, mely mindent tud a vevőinkről és a szállítóinkról és „megszervezi” a belső munkafolyamatainkat, akkor mi már megtettük az első lépést a válság túlélésére: Megvásároltuk a fegyvert a „háborúhoz”. Ezzel azonban nem dőlhetünk hátra a karosszékünkben, valódi cselekvő vállalattá kell válnunk. A fegyver megvásárlása ugyanisnem elég egy háború megnyeréséhez, a fegyvert használni is kell! CRM-re fel!
Kovács Krisztina, CRM tanácsadó
Kulcs-Soft Zrt. (www.kulcs-soft.hu/genesisworld)
Kapcsolódó cikkek
- Online alapú szoftverrendszer megoldás a Kulcs-Softtól
- SAP CRM minden szinten
- Kulcs- Készlet és Számla Next - Az ügyvitel jövője
- Szoftverüzletágat indított a CompLex
- Oracle-alkalmazások mustrája
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- Microsoft online CRM szoftver
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.