Hat százalékkal nőttek a GTS-Datanet Kft. bevételei

MTI Sajtóadatbank, 2009. március 10. 09:01

Hat százalékkal, 15,47 milliárd forintra növelte bevételét a GTS-Datanet Távközlési Kft. tavaly, a kedvezőtlen makrogazdasági mutatók ellenére - közölte a cég hétfőn az MTI-vel.

A kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) stabil maradt, 2,14 milliárd forint volt. A vállalat beruházásokra 1,41 milliárd forintot fordított 2008-ban, amelyből egyebek között az optikai hálózatot bővítették.

A közlemény idézi Pauer Pált, a cég ügyvezető igazgatóját, aki szerint a 2008-as év mérföldkő volt a GTS csoport történetében, hiszen nagy lépést tett afelé, hogy regionális szolgáltatóvá váljon. Meggyőződése, hogy az átalakulás a GTS-Datanet számára is komoly versenyelőnyt jelent, hiszen egy erős, a teljes Közép-Európát lefedő távközlési csoport tagjaként a magyar cégnek minden esélye adott a gazdasági válság biztonságos átvészeléséhez.

A GTS-Datanet anyavállalata, a GTS Central Europe 2008 májusában került a Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium tulajdonába. Az új tulajdonos célja, hogy a Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában jelen lévő GTS csoportot a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatójává fejlessze.

A GTS-Datanet jogelődje 1993-ban üzleti távközlési szolgáltatóként indult Magyarországon, és ezt a hagyományt a cég a mai napig őrzi: 2008-ban az árbevétel 87 százaléka származott üzleti és 13 százaléka lakossági szolgáltatásokból.

A közlemény szerint a GTS Central Europe 15 éves fennállásának legjobb pénzügyi eredményeit érte el 2008-ban: a cégcsoport árbevétele 10 százalékos növekedéssel elérte 436 millió eurót, az EBITDA pedig 8 százalékkal 77 millió euróra nőtt. A tárgyi eszközökre és immateriális javakra fordított beruházás (CAPEX) tavaly csoportszinten elérte a 49 millió eurót.

Kulcsszavak: GTS-hu DataNet +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01