Folyamatosan nő az interneten bankolók száma
A GKIeNET, a T-Home és T-Mobile pénteken közölt közös jelentése szerint az előző negyedévhez képest a lakossági ügyfelek száma 6 százalékkal, a vállalatiaké pedig 1,5 százalékkal nőtt a tavalyi harmadik negyedévben.
A közlemény szerint az internetessel szemben az előhangos telefonbanki szolgáltatásokra nincs nagy igény.
A felmérés kimutatta: szeptember végén a lakossági internet banki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan 27 százalék, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan 35 százalék volt.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2008. szeptember 30-án közel 2,6 millió lakossági és mintegy 185 ezer vállalati ügyfél rendelkezett, a tavalyi harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek száma 7 százalékkal, egy év alatt pedig 29 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4 százalékkal, 12 hónap alatt pedig közel 29 százalékkal nőtt.
A bankok 2008 harmadik negyedévének végén közel 3,2 millió élőhangos telefonbanking szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező lakossági ügyféllel álltak kapcsolatban, míg a vállalati ügyfelek közül ugyanekkor mintegy 184 ezren vették igénybe a telefonbanki szolgáltatást.
Az élőhangos telefonbanki szolgáltatást nyújtó bankoknál 2008 harmadik negyedévének végén a lakossági ügyfelek közel 44 százaléka, vállalati ügyfeleiknek pedig mintegy 27 százaléka rendelkezett ilyen szerződéssel. Egy lakossági élőhangos telefonbanking ügyfélre viszont továbbra is kevesebb mint 0,1 tranzakció jut havonta: a felmérés szerint a mutató csökkenése mellett annak alacsony értéke is jól mutatja, hogy a szolgáltatás iránt nagyon kicsi a valós igény.
Ezzel szemben tavaly a harmadik negyedévben egy lakossági internet-banking ügyfélre havonta átlagosan 0,9 tranzakció jutott, míg 2007 folyamán az egy ügyfélre jutó tranzakció száma végig 0,7 körül mozgott.
Tavaly a harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek havonta átlagosan 10 darab, míg a vállalati mobilbanki ügyfelek havonta átlagosan több mint 22 sms-t kaptak mobiltelefonjukra a folyószámlájukkal kapcsolatos információkról.
Az internetes értékpapír-szolgáltatásokat nyújtó bankok 2008 harmadik negyedévének végén mintegy 117 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek, így az előző negyedévhez képest a lakossági ügyfelek száma nem változott.
A bankok várakozásai és a GKIeNET becslése alapján 2008 végére ezeknek az ügyfeleknek a száma megközelíthette a 137 ezret, ami 18 százalékkal több mint a 2007. december 31-ére vonatkozó szám. Ennek hátterében szintén a gazdasági válság állhat, mivel az ügyfelek egyre nagyobb számban próbálkoznak az értékpapírpiacon némi pluszjövedelemhez jutni, kihasználva a csökkenő részvényárfolyamokban rejlő spekulatív lehetőségeket.
A felmérés szerint a pénzintézetek várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is a mobilegyenleg feltöltése, az internetes átutalások, a számlainformációk lekérdezése, valamint a betétek lekötése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.