Avaya Aura: a vállalatok biztonságosan integrálhatják működésükbe a Facebookot és a Twittert is

Korszakos új üzleti kommunikációs architektúra az Avayától

Kovács Attila, 2009. március 30. 15:21

Új kommunikációs architektúrával jelentkezett ma az Avaya. Az Avaya Aura állítólag radikálisan egyszerűsíti a kommunikációt a felhasználók, az alkalmazások és a rendszerek térben való korlátlan, rugalmas összekapcsolása révén. Használatával könnyen integrálható a kommunikáció az olyan heterogén környezetű vállalatok esetében is, ahol több telephely és többféle kommunikációs csatorna is megtalálható.

A világszerte várhatóan 2009 májusától elérhető Avaya Aura egyszerűsíti a komplex kommunikációs hálózatokat, csökkenti az infrastruktúraköltséget, és bármilyen helyszínen gyorsan elérhetővé teszi a dolgozók számára a hang és videó alapú kommunikációt, a hangpostát, jelenlét-indikációt valamint a webes alkalmazásokat.

Az új architektúra központi eleme a kommunikáció vezérlését és az alkalmazások integrálását központosító SIP-alapú (Session Initiation Protocol), nyílt szabványú Aura Session Manager. Ennek révén a felhasználóknak nyújtott szolgáltatásokat a tényleges igények határozzák meg – nem pedig az, hogy hol dolgozik, vagy milyen képességű rendszerhez csatlakozik az adott személy. A Session Manager csökkenti a komplexitást és alapot teremt a kiterjedtebb egységes kommunikációs stratégiák megvalósításához is.

Az Avaya szerint az Aura ideális költségkímélő megoldás. A felhasználók heterogén eszközeiket és alkalmazásaikat meghagyva, azokat az új termék segítségével konszolidálva, jelentős költségmegtakarítást érhetnek el. Az Avaya állítja: az új megoldással gyors beruházás megtérülésre, a jövőben pedig nagyobb reagáló készségre tehetnek szert a vállalatok.

Az Avaya Aurát használó nagyvállalatok biztonságosan integrálhatják működésükbe a közösségi kommunikációs rendszereket (pl. a Facebookot és a Twittert), az SMS-t és a peer-to-peer kommunikációt. Kevin Kennedy, az Avaya elnök-vezérigazgatója szerint számos szervezet a SIP alapú irányítás használatával 60 százalékról 20 százalékra csökkentette az összekapcsolódási (trunking) költségeit. Ugyanő állítja: az új architektúrával a hálózat helyett az alkalmazások és a felhasználó határozza meg a kommunikáció módját.

Az Avaya Aura előnyei:

  • új alkalmazások létrehozása és tetszőleges helyszínen dolgozó felhasználókra történő gyors kiterjesztése;
  • az alkalmazások leképezése egyedi dolgozói profilra;
  • költségcsökkentés a központilag felügyelt, teljes vállalatra kiterjedő hívószám-feldolgozás (dial plan), a hálózaton belüli (on-net) hívások, a globálisan költségoptimalizált útvonalválasztás és a leginkább költséghatékony helyszínről történő PSTN-elérés révén;
  • a helyi alkalmazásszerverek megszüntetése és a szoftverlicenc-kezelés optimalizálása a teljes vállalati szervezetben;
  • tág skálázási lehetőség 250 ezer üzleti felhasználóig és 25 ezer helyszínig.


Az Avaya Aura ágazatvezető egységes kommunikációs képességei:

  • a Communication Manager, mely az Avaya vezető hangalapú és videotelefon-szoftvere, BFS-ként (Business Feature Server) működve lehetővé teszi, hogy a cég alközponti platformjába beépített évtizedes innovációk a Session Managerből koordinált szolgáltatások formájában jelenjenek meg a rendszerben;
  • a Presence Services megoldás a korábbinál központibb szerepet tölt be a kommunikációs alapplatformban;
  • Application Enablement Services és Integrated Manager, mely nem változott.
  • a fiókirodákkal rendelkező vállalatoknak az Avaya Aura Branch Edition SIP-alapú központosítási lehetőséget biztosít;
  • az Avaya IP Office Customer Call Reporter egy új kereső-alapú alkalmazás a kis- és középvállalatok számára, mely által lehetővé válik az ügyfélszolgálat és az ügynökhatékonysági szintek követése és mérése.


Az Avaya egyúttal bemutatta Intelligent Customer Routing (ICR) új contact center megoldását is, amely elsőként kamatoztatja az Avaya Aura SIP technológiájának előnyeit. Ezzel a vállalatok javíthatják az ügyfeleiknek nyújtott szolgáltatási szintet, ugyanakkor hatékonyabbá és olcsóbbá tehetik contact centerük üzemeltetését. Az ICR-rel a SIP különösen az ügyfélszolgálati szervezetnek nyújt előnyöket, hiszen az alkalmazás birtokában a contact centerek heterogén rendszerek esetén is egyszerűen és sikeresen irányíthatják a globális ügyfél-kommunikációt. Ez számos előnnyel jár: pl. a gyorsabb és intelligensebb híváskezelés révén rövidebb az ügyintézőre várás ideje. Ez a termék az EMEA régióban közvetlenül az Avayától, vagy viszonteladóitól már megvásárolható.

Kulcsszavak: Avaya

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01