Még alacsony az interneten bankolók aránya
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott, 1500 banki ügyfél megkérdezésén alapuló felmérés szerint a bankkapcsolattal rendelkezők alig 9 százaléka használja az internetbanki szolgáltatásokat, az elmúlt egy évben azonban számuk 4,3 százalékkal nőtt, ami jelentős bővülés. A növekedés a 18-35 éves korosztályban 6 százalékos, a 36-49 év közöttieknél 8 százalékos volt, de még az 50 év felettiek körében is 2 százalékkal emelkedett az interneten bankolók száma egy év alatt.
Hozzáteszik, hogy a "netbankolók" számának emelkedése a gazdasági visszaesés ellenére töretlen. Az internetbank használata a magasan iskolázottak körében gyorsabban nő, mint a kevésbé iskolázottak között, nagyvárosban és vidéken egyformán gyorsan terjed, míg az egyes bankokat, illetve termékeket illetően nagyon nagy a szórás.
A bővülés hátterében az internethasználat általános elterjedése mellett az is áll, hogy enyhülnek a netbank használatával kapcsolatos korábbi, elsősorban biztonsági fenntartások. Az is feltételezhető, hogy a mostani körülmények között sokan keresik azokat a lehetőségeket, ahol gyorsan és olcsón tudják banki ügyeiket elintézni.
Jelentős a szórás az egyes szolgáltatások netes használatában. A felhasználók túlnyomó többsége, 90 százaléka a számla történet megtekintése funkciót használja, 66 százalékuk az egyszeri forint átutalást választja. Ezeket a csoportos átutalási megbízás, a csekk befizetés és a mobiltelefon feltöltés funkció követi. A legkevésbé előnyben részesített netbank szolgáltatások az egyszeri devizaátutalás, a befektetési és értékpapír-műveletek és a kártyalimit módosítás, melyeket alig 3-4 százalék vesz igénybe.
A még 2008 első negyedévében végzett első Bankindex kutatásnál a vizsgálatban szereplő legtöbb bank megkérdezett ügyfeleinek mintegy 50 százaléka jelölte a banki levelet, DM levelet, és alig 10 százalékuk az internetet, mint a bank irányából érkező elsődleges kapcsolattartási módot.
A válság kitörése óta a bankfiókok szerepe is megnőtt. Amíg 2008. első negyedévében a válaszadók 70 százaléka nevezte meg a bankfiókokat, mint első számú kommunikációs csatornát, addigra arányuk mára 90 százalékra nőtt. Különösen igaz ez a takarékszövetkezet esetében, ahol az ügyfelek kizárólag személyesen intézik pénzügyeiket.
A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás különböző területein nyújtanak támogatást.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.