DE: minden területen új lehetőségeket kínál az informatika
Minden kutatási területen új kihívásokat, és ezzel együtt új lehetőségeket jelent az informatika rohamos fejlődése - mondta Fésüs László, a Debreceni Egyetem (DE) rektora a 15. alkalommal megrendezett Multimédia az oktatásban című konferencián szerdán Debrecenben.
A bővülő lehetőségek miatt a DE és a többi hazai egyetem is "izgalmas korszak" előtt áll - hangsúlyozta a rektora, aki fontos területnek nevezte az intézmények közötti távoktatás, távkutatás és
a távvizsgáztatás lehetőségeinek megteremtését.
Ezeken a területeken elsősorban pályázatok révén kívánnak fejleszteni. Ez eszközbeszerzést és szakemberképzést is jelent - fűzte hozzá.
Fábián István, az intézményi tanárképzést felügyelő Tudományegyetemi Karok (DE-TEK) elnöke az MTI-vel közölte: az egyetemnek folyamatosan vannak tananyagfejlesztéssel kapcsolatos beadott pályázatai. Ezek között vannak például elektronikus tankönyvek vagy segédszoftverek létrehozására irányuló anyagok.
Szavai szerint azonban az elektronikus oktatás még gyermekcipőben jár, ezen csak az erre költhető források bővítésével lehetne változtatni.
"A jövőben lehetőséget kívánunk teremteni többek között a távvizsgáztatásra, hogy egy hallgatónak egy vizsga miatt ne kelljen például Pécsről Debrecenbe utaznia. Ugyanígy terveink között
szerepel egy egységes chipkártyás rendszer felállítása, így a hallgatók az elektronikus tananyagokhoz könnyen és jogosultságukat gyorsan ellenőrizve juthatnának hozzá" - mondta el Fábián István.
Nyakóné Juhász Katalin, a konferencia főszervezője, a DE Információ Technológia Tanszékének főmunkatársa az MTI érdeklődésére elmondta: a konferencián illusztrálni kívánják a multimédia távolságokat csökkentő hatásait. Lesznek videokonferenciák, valamint a biológia, a társadalomtudomány és a készségfejlesztés aspektusából is körüljárjuk az elektronikus tanítási folyamatot.
A kétnapos konferencián négy szekcióban mintegy 30 szakember tart előadást saját multimédiás kutatási területéről, tapasztalatairól illetve az informatikában rejlő lehetőségekről.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális táblák beszerzése még az idén befejeződhet
- Sun specializációk és oktatási anyagok az Oracle PartnerNetwork-ben
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Egységes digitális tananyag informatikus hallgatóknak
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.