Az indiai Infosys profitja tovább nő a válságos időkben
A nagyságra második indiai számítógépprogram-gyártó és üzleti informatikai szolgáltató, az Infosys Technologies Ltd. pénteken 15,27 milliárd rúpia (314 millió dollár) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 17,2 százalékkal többet az egy évvel korábbi 13,02 milliárdnál. Az elemzők átlagosan csak 13,97 milliárdra számítottak most.
A bevétele 13 százalékkal 54,72 milliárd rúpiára emelkedett 48,54 milliárdhoz képest.
A további növekedést annak köszönheti a cég, hogy szaporodik a hivatali-funkcionális tevékenységeket kiszervező nyugati vállalatok kereslete a jó minőségű, de az alacsony indiai bérek miatt viszonylag olcsó üzleti megoldások iránt, és ez szemlátomást hangsúlyosabbá vált a mostani, takarékosságra kényszerítő időkben. A
cég megrendelői között olyan nagyságok vannak, mint a Goldman Sachs bankház, a holland Philips Electronics, a brit távközlési óriás BT Group Plc vagy a legnagyobb ausztráliai telefontársaság, a Telstra. A növekedés azonban lassult az előző negyedévhez képest, ami arra vall, hogy hogy új megrendelőket csak árengedménnyel találni.
Az Infosysnak 16,13 milliárd rúpia (323 millió dollár) adózott eredménye volt ez előző üzleti éve márciussal zárult utolsó negyedéről, 29,1 százalékkal több az egy évvel korábbi 12,49 milliárdnál.
A bevétele, 56,35 milliárd rúpia, 24,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 45,42 milliárdot.
Az egész üzleti évben az Infosys adózott eredménye 28,5 százalékkal 59,88 milliárd rúpiára, a bevétele 30 százalékkal 216,93 milliárd rúpiára emelkedett. Az előző, még világválságmentes üzleti évben 18,2 százalékkal nőtt az adózott eredménye, 19 százalékkal a bevétele.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Nőtt a Vodafone bevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.