KSH: lassuló ütemben bővül az internet elterjedtsége
A háztartások 59 százaléka rendelkezett tavaly valamilyen számítógéppel. Az asztaliszámítógép-ellátottság 55 százalék, hordozható számítógép a háztartások 16 százalékában, kézi számítógép 3 százalékában van. Az asztali számítógépek aránya 2007-hez képest 4 százalékponttal, a hordozható számítógépeké 4,3, a kéziszámítógépeké 1 százalékponttal nőtt. Az asztali számítógépnél dinamikusabb a hordozható számítógépek és a kézi számítógépek arányának növekedése, ami kisebb elterjedtségükből is következik.
A magyarországi háztartások 48 százalékában van internetkapcsolat. Az előző évhez képest az aránynövekedés 10 százalékpont, az arányváltozás a 2007. évinél jelentősebb, 2006-ról 2007-re 6 százalékpont volt.
Az internetkapcsolat minősége 2005-höz képest jelentősen átalakult: eltűnőben van a keskenysávú és az analóg kapcsolat, gyorsan nő a kábeles és a szélessávú mobil internet részaránya.
A televíziókészülékek elterjedtsége magas maradt, az országos átlag több mint 99 százalék. A televízióadások vételi eszközeinek megoszlásából kitűnik, hogy a megelőző évhez képest tavaly a kábeles vétel részaránya némileg visszaesett, a parabolaantennás stagnáló, az egyéb vétel azonban amiben benne van a digitális földfelszínitől az antennás vételig minden egyéb eszköz nő. 2008-ban 61 százalék volt a kábeles, 14 százalék a parabolaantennás, és 25 százalék az egyéb vételi eszközök aránya.
A vezetékes telefonok jelenléte a háztartásokban folyamatosan csökken: a 2006. évi csaknem 65 százalékról 2008-ra 61 százalékra esett vissza. Ez logikus következménye a mobiltelefonok gyors terjedésének és általánossá válásának. 2008-ban a háztartások 88 százalékában volt mobiltelefon, az arány lassuló mértékben nő, 2007-hez képest a növekedés 1,6 százalékpont.
2008-ban az internettel rendelkező háztartások 87 százalékában szélessávú kapcsolat volt, 2007-ben ez az arány 86 százalékot ért el. 2006-ról 2007-re a változás erőteljesebb volt, ekkor 68 százalékról 86 százalékra nőtt az arányszám. 2008-ban az összes háztartás 42 százaléka csatlakozott széles sávval a világhálóra.
A DSL terjedésének növekedése megállt, bár részaránya továbbra is a legnagyobb. Ütemesen nő ezzel szemben az egyéb szélessávú kapcsolattípusok aránya (kábel, szélessávú mobil), s az előző évihez képest lassúbb ütemben, de tovább csökken a keskenysávú kapcsolatoké. Otthoni internetezésre leginkább az asztali számítógépet használják a háztartásokban (90 százalék), de nő a hordozható számítógépek ilyen célú igénybevétele (26 százalék).
Száz interneteléréssel rendelkező háztartásból 75 mindössze egy eszköztípussal csatlakozik az internetre. Közülük 88 százalék csak asztali számítógéppel, 8,5 százalék csak hordozható számítógéppel, 1,5 százalék csak mobiltelefonnal. A többi eszköz aránya elenyésző.
A felmérés szerint a lakosság 93,5 százaléka mobiltelefon-használó (2007-ben 85 százalék). A korosztályok közötti használatbeli különbségek csökkenőben vannak, legalábbis a telefon hagyományos funkcióját (azaz a telefonálást) illetően.
2008-ban a magyar lakosság 69 százaléka használt már életében számítógépet. 2007-ben ez az arány 62 százalék volt. A magyarországi számítógép-használók 65 százaléka már részt vett egy legalább 3 órás számítógép-használattal kapcsolatos hivatalos oktatáson. Az oktatás megoszlást mutatja: 32 százalék három éven belül, 33 százalék három évnél régebben, 35 százalék sohasem vett részt ilyen képzésben. A számítógép-használattal kapcsolatos képzésben való részvétel teljes, 16-74 éves életkorú lakosságra vetített mutatója 2008-ban 44 százalék volt, míg 2007-ben 43 százalékot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.