Folyamatosan fejleszti lakossági üzletágát a Magyar Telekom
Sikeresnek tartja a T-Home márka bevezetése óta eltelt egy évet Winkler János, a Magyar Telekom Nyrt. lakossági ügyfelekért felelős vezérigazgató-helyettese, amit elsősorban az előfizetők számának növekedésével és a folyamatos fejlesztésekkel támasztott alá.
A tőzsdei gyorsjelentés szerint az társaság az idén, konszolidált társasági szinten, a tavalyival megegyezően, 107,9 milliárd forintot fordít beruházásokra, ebből az első félében 49,2 milliárdot költött el, amiből 15 milliárd jutott a lakossági szolgáltatásokra.
A szerdán Budapesten tartott sajtótájékoztatón Winkler János kifejtette: a televíziós, szélessávú internet és telefon szolgáltatást is nyújtó márka tovább folytatja optikai hálózatának kiépítését, ami háztartásonként átlagosan 50 ezer forintba kerül.
Hozzátette: ez a beruházás nagyon drága, de az előfizetőkig kiépített, a legkorszerűbb szolgáltatásokat is lehetővé tevő optikai hálózat, az FTTH (fiber-to-the-home) napjainkban már több mint 100 ezer háztartást ér el, amelyeknek a száma év végére 165 ezer lesz. A vállalat korábban az év végére 200 ezer háztartásba tervezte eljuttatni az FTTH-t. A válság azonban némileg visszavetette a fejlesztéseket.
Kifejtette: az optikát nagyon nehéz eladni, mivel lakásonként egy, vagy két versenytársa is van a Magyar Telekomnak. Az eladáshoz új "harcmodor" kell: gyakorlatilag személyesen kell meggyőzni az embereket a szolgáltatás nyújtotta előnyökről. A tervek szerint az év végéig 17 ezer FTTH-alapú előfizetője lesz a T-Home-nak. Hozzátette: Nyugat-Európában is 8-10 százalékos az előfizetői arány.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a múlt év novemberében bevezetett műholdas SAT TV-előfizetőinek száma mára elérte a 120 ezret, miközben az internetes IPTV-szolgáltatást is egyre többen vásárolják. A T-Home márka bevezetése utáni első hat hónapban az IPTV-előfizetők száma megduplázódott, s mára elérte a 50 ezret.
A kábelhálózaton nyújtott széles sávú internet pedig már 350 ezer háztartásban elérhető.
A vezérigazgató-helyettes úgy vélte, az emberek kezdenek rákapni az új szolgáltatásokra, ez pedig arra készteti a a Magyar Telekomot, hogy folytassa a fejlesztéseket.
Kifejtette: 6 számlázási rendszer fut a Magyar Telekomnál, amit mintegy két év alatt konszolidálnak, s akkor például az egy háztartásban lévő előfizetők egy számlán fizethetnek ki több szolgáltatást is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója
A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában. A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.