A rossz eredmény miatt átszervezi működését a Nokia
A társaság november 1-jétől külön okostelefonos és egyszerű mobiltelefonos részlegeket állít fel az eddigi összevont készülékágazat helyett. Emellett, némileg szokatlan módon, Rick Simonsont, a jelenlegi pénzügyi igazgatót nevezik ki a szerényebb, S30 és S40 mobilokkal foglalkozó csoport élére. A piacvezető mobiltelefon-gyártó a vártnál lanyhább eladások miatt a napokban 559 millió euró veszteségről volt kénytelen beszámolni a harmadik negyedévre, szemben az egy évvel ezelőtti 1,09 milliárdos profittal.
Az általános recesszió közepette a Nokia egyik fő problémája az, hogy a cég legtöbb nyereséggel kecsegtető és elvben legfényesebb jövőre hivatott okostelefonos ágazata jelentős piacvesztést szenvedett el a versenytársakkal, így például az Apple iPhone és a RIM Blackberry termékeivel szemben. A jövőre nézve további fenyegetést jelentenek számára az általában olcsó, ugyanakkor újszerű felhasználói élményt kínáló Android okostelefonok is: ilyet ugyan maga a Nokia is tervez forgalmazni, fő termékcsoportjának azonban mégiscsak a Symbian platformra épülő telefonok számítanak. Ezekkel azonban az a gond, hogy egyelőre csak mutatóban vannak köztük érintőképernyős modellek, ráadásul a rajtuk futó S60 platform már több éves, az új, nyílt forráskódú Symbian rendszer viszont még csak kísérleti jelleggel fut néhány okostelefonon.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- 5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.