Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
Az elbocsátások hátterében többek között az áll, hogy a szoftveróriás januárban a tavalyi utolsó negyedévre 4,17 milliárd dolláros profitról számolt be, ami részvényenként 47 centnek felel meg, míg egy évvel korábbi nyeresége még 4,71 milliárd dollár, azaz papíronként 50 cent volt. A papírok árfolyama a hírre 8,5 százalékpontot esett a tőzsdén, a vállalat teljes forgalma 16,63 milliárd dollárt tett ki a szóban forgó időszakban, ami ugyan 2 százalékkal felülmúlja a 2007 év végit, mégis alatta maradt az elemzők által várt 17,1 milliárdnak. A Microsoft így 5000 dolgozójának elbocsátását jelentette be az elkövetkező 18 hónapban, a kutatás-fejlesztési, a marketing-, a kereskedelmi, a pénzügyi, a jogi és a személyzeti részlegektől, 1400 ember pedig még a januári a bejelentéssel egy időben elküldtek.
A jelentős, stratégiai szintű leépítések után némileg meglepetést keltett a hír, miszerint az említett elbocsátásokon kívül további 800 főtől válik meg a vállalat. A 2008 decemberében még 94 ezer főt foglalkoztató Microsoft személyi állománya szeptember végére a korábban bejelentett intézkedések hatására 91 ezer főre csökkent, ám időközben azt is bejelentették, hogy 2000 új álláshelyet is létesítettek idén. A most bejelentett 800 fős leépítést nem egy ország részlegénél, hanem világszerte tervezik kivitelezni, egyelőre nem közölték részletesen, hogy melyik leányvállalat milyen mértékben érintett.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- A Microsoft eladja a Razorfisht
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.