Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
Az elbocsátások hátterében többek között az áll, hogy a szoftveróriás januárban a tavalyi utolsó negyedévre 4,17 milliárd dolláros profitról számolt be, ami részvényenként 47 centnek felel meg, míg egy évvel korábbi nyeresége még 4,71 milliárd dollár, azaz papíronként 50 cent volt. A papírok árfolyama a hírre 8,5 százalékpontot esett a tőzsdén, a vállalat teljes forgalma 16,63 milliárd dollárt tett ki a szóban forgó időszakban, ami ugyan 2 százalékkal felülmúlja a 2007 év végit, mégis alatta maradt az elemzők által várt 17,1 milliárdnak. A Microsoft így 5000 dolgozójának elbocsátását jelentette be az elkövetkező 18 hónapban, a kutatás-fejlesztési, a marketing-, a kereskedelmi, a pénzügyi, a jogi és a személyzeti részlegektől, 1400 ember pedig még a januári a bejelentéssel egy időben elküldtek.
A jelentős, stratégiai szintű leépítések után némileg meglepetést keltett a hír, miszerint az említett elbocsátásokon kívül további 800 főtől válik meg a vállalat. A 2008 decemberében még 94 ezer főt foglalkoztató Microsoft személyi állománya szeptember végére a korábban bejelentett intézkedések hatására 91 ezer főre csökkent, ám időközben azt is bejelentették, hogy 2000 új álláshelyet is létesítettek idén. A most bejelentett 800 fős leépítést nem egy ország részlegénél, hanem világszerte tervezik kivitelezni, egyelőre nem közölték részletesen, hogy melyik leányvállalat milyen mértékben érintett.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- A Microsoft eladja a Razorfisht
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.