Tartja magát az informatikai biztonsági piac
A válság ellenére nem csökken az informatikai biztonsággal foglalkozó Noreg Kft. bevétele, amely az idén eléri a tavalyi 500 millió forintot, miközben az adózás előtti eredménye 10 százalékkal növekedve 50 millió forint lesz.
Kőrös Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az iparág általános visszaesésével szemben a biztonsági megoldások iránt nem csökken a kereslet. Valószínűleg azért, mert a vállalatok egyre több szolgáltatást nyújtanak az interneten, amelyek nem működnek biztonsági megoldások nélkül.
Az ügyvezető elmondta, a Noreg ezen a területen újabb lehetőségeket lát, s most az IBM-mel összefogva a bankkártya adatok biztonságos kezelésével kapcsolatos szolgáltatásokat nyújt elsősorban bankoknak és olyan nagy kereskedelmi cégeknek, amelyeknél sokan fizetnek kártyával.
Hozzátette: a problémát az okozza, hogy a hitelkártyás fizetés terjedésével együtt a csalások, lopások száma is megnőtt. Éppen ezért az Egyesült Államokban már szigorúan szabályozzák a folyamatot, aminek következtében ott egyre több cég auditáltatja magát független szervezettel azért, hogy megfeleljen az előírásoknak, s megakadályozza a csalást. Amerikában törvény írja elő, hogy a bankkártya adatokat kezelő vállalatoknak milyen biztonsági előírásoknak, szabványnak (PCI DSS - Payment Card Industry Data Security Stabdards) kell megfelelniük.
Egy amerikai felmérés szerint a kártyacsalások több mint 60 százaléka azért következhet be, mert például a bank informatikai rendszere nincs jól felépítve, illetve a rendszergazda vagy a hálózati szolgáltató hibát követ el. Ugyanilyen arányban külső támadás okozza a kárt, kihasználva a rendszer sérülékenységét.
Kőrös Zsolt elmondta, úgy látják, hogy a magyar bankok és kereskedők felkészítése az auditálásra új üzleti lehetőséget kínál számukra. A Noreg az IBM-mel közösen készíti fel a cégeket az auditra, végzi el a rendszerek átvilágítását, tárja fel a biztonsági réseket, s javasol megoldásokat a hibák megoldására. Az auditot azonban nem ez a két cég, hanem egy független szervezet végzi.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.