Peren kívül kiegyeztek az eBay és a Skype alapítói
A vita onnan eredeztethető, hogy az eBay még 2005-ben 3,1 milliárdot fizetett a szolgáltatóért, ám a Skype működését biztosító GlobalIndex technológia a VoIP telefonos társaság alapítóinak tulajdonában lévő Joltid bejegyzett terméke. Amikor az eBay 2005-ben 2,6 milliárd dollárért megvásárolta a Skype-ot, licencszerződést kötött az alapítókkal a GlobalIndex használatáról, amit a Joltid később fel kívánt mondani.
Amennyiben az illetékes amerikai bíróság a Joltid javára döntött volna, az eBay számára csupán két lehetőség maradt volna: vagy lecseréli a Skype P2P technológiáját, vagy pedig kénytelen lesz beszüntetni a szolgáltatást. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Skype a vártnál nehezebben tud bevételekre szert tenni a VoIP telefonos rendszeren keresztül. Mivel a szolgáltatás az interneten ingyenes és csupán a külső hálózatokba történő hívásokért kell fizetni, bevételi forrásként marad a reklámfelület, illetve a licencdíjak, amiket más társaságok fizetnek azért, hogy integrálhassák a Skype-ot saját termékeikbe. Ha még ez sem lenne elég, az eBay az augusztusban felmerült jogi vita és a kis nyereség miatt szeptemberben meghirdette és napok alatt eladta a Skype kétharmadát. Az aukciós portál kétmilliárd dollár körüli árat szeretett volna kapni leánya 100%-áért, ezzel szemben annak kétharmadát sikerült eladnia 1,9 milliárdért, tehát az eBay megvált az általa birtokolt népszerű VoIP-szolgáltató 65%-ától, ám továbbra is megőrzött magának 35% tulajdonrészt. Az ügylet lezárását eredetileg a negyedik negyedévre tervezte az eBay és a vásárló befektetői csoport, ezt veszélyeztette a jogi vita.
A megállapodás értelmében a Skype alapító Niklas Zennstrom és Janus Friis lemond az alapszoftverhez kötődő jogairól, azok teljes egészében a Skype tulajdonába kerülnek, cserébe 14 százalékos tulajdonjogot kapnak a VoIP vállalatból. Az új felállással a vállalat értékesítése után a felvásárló befektető csoport 56 százalékos tulajdonjoggal rendelkezik majd, míg az eBay 30 százalékos részesedést tart meg, arról nem szól a közlemény, hogy a vételárat mindez befolyásolja-e, és ha igen, milyen mértékben.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Videokonferencia-lehetőséggel bővül a Skype
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.